Mahdottomasta mahdollista – Dark Souls läpäistiin ottamatta osumaa / Uutiset / pelaaja.fi

Mahdottomasta mahdollista – Dark Souls läpäistiin ottamatta osumaa

16.02.2016 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
7
Mahdottomasta mahdollista – Dark Souls läpäistiin ottamatta osumaa

Jos ehdit jo kuvitella, ettei Dark Soulsia voi enää läpäistä oudommilla tavoilla, olet väärässä.

Viime vuosina suureen suosioon nousseiden kitara-, bongo- ja sokkosekoilujen vastapainoksi Twitch-käyttäjä The_Happy_Hobbit lähti taannoin tavoittelemaan täydellisyyttä. Eilisiltana miehen taukoamaton treeni tuotti vihdoin tuloksia, ja hän läpäisi naurettavan korkeasta vaikeustasostaan tunnetun pelin suorassa lähetyksessä ottamatta vihollisilta osumaa kertaakaan. 

Miehen neljän ja puolen tunnin mittainen läpipeluu on tämänhetkisen tiedon mukaan virallinen maailmanennätys, sillä kukaan muu ei ilmeisesti ole koskaan pystynyt samaan videolla. Taiturin kriteerien mukaan myös torjutut osumat laskettiin, joten apinan raivolla etenemisen sijaan mies pyrki jättämään mahdollisimman paljon tilaa itsensä ja vihollistensa välille ja turvautui tarvittaessa yli-inhimilliseen väistelykykyynsä.

Koko lähetyksen voi kelata läpi alta.

Lähde: Polygon, PC Gamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän NextGenPsycho kuva
NextGenPsycho (ei varmistettu)

miulle oli jo haastetta vetää Bloodborne ilman kuolemia, nii sit viel tää. ilman osumia on iha mahotonta :D

Käyttäjän Nesveri kuva
Nesveri

Luulin että näin sattuu käymään harvasepäivä Twitch-striimien keskuudessa mutta ilmeisesti ei.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Ei onnistuisi itsellä kovinkaan pitkälle vaikka kuinka varman päälle yrittäisi.

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123

Ärsyttää kun kaikessa juhlitaan aina Dark Soulsia, mutta asian aloitti Demon souls joka on tunnelmallisempi ja vaikeampi.

Käyttäjän Oskulock kuva
Oskulock
Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Ärsyttää kun kaikessa juhlitaan aina Dark Soulsia, mutta asian aloitti Demon souls joka on tunnelmallisempi ja vaikeampi.

Vitut, vaikka tuokin toki on mielipidekysymys niin en kyllä ainakaan itse vaikeammaksi menisi sanomaan. Vasta pelasin läpi ja läpipelaamisessa kesti about 14 tuntia. Ei oikeastaan yhtään bossia koko pelissä joka olisi tuottanut ongelmia.

Darksi kakkonen sitten taas puolestaan, Fume Knight, Ancient Dragon, Darklurker, Sir Alonne. Voi juku.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Ärsyttää kun kaikessa juhlitaan aina Dark Soulsia, mutta asian aloitti Demon souls joka on tunnelmallisempi ja vaikeampi.

Mites sitä nyt oikein juhlitaan? Kyllä Dark Soulsissa on asioita, joiden takia sen voi nostaa ylitse Demon'sin. Vaikeuskin taas on vaikea määritellä absoluuttisesti.

Itse pelasin ensin Dark Soulsin ja Demon's ei sen jälkeen tuntunut (yleisesti) yhtä pahalta. Dark Souls II tuntui taas (yleisesti) noita molempia helpommalta ja kaikista noista löytyy taas sellaisia paikkoja ja pomoja, joissa jumittaa. Bloodborne tuntui vaikeammalta mutta syykin on selvä kun peli muutti asioita kuitenkin niin paljon. Ja kyllä, lasken senkin Souls-peleiksi ja pidän melkeinpä typerinä niitä, jotka eivät.

Joku joka on pelannut pelejä eri järjestyksessä voi todellakin olla vaikeudesta eri mieltä. Samoin ne pomot, jotka olen itse pieksänyt ykkösellä, voivat olla muille niitä vaikeimpia ja toisinpäin. Mitenpä tuota sitten voi mitata mikä oikeasti on vaikein?

Käyttäjän Ripper kuva
Ripper

No nyt on hatunnoston ja kumarruksen paikka!

Nostoja