Mainostajat tunkevat sotakentillekin / Uutiset / pelaaja.fi

Mainostajat tunkevat sotakentillekin

31.08.2006 // Kirjoittanut: LassiK
9

EA:n ja ruotsalaisen Digital Illusionsin tulevassa Battlefield 2142:ssa taistellaan mainoksien keskellä. Julkaisija ja kehittäjä ovat yhdessä allekirjoittaneet sopimuksen, jossa uudesta taistelukentästä tulee ensimmäinen IGA:n "dynaamisen mainonnan" kokeilualue. Pelin kenttiin ilmestyy "eri tuotemerkkejä relevantteihin sijainteihin", IGA kertoo.

Battlefield 2142 julkaistaan lokakuussa, mutta jo nyt DigitalBattle-blogi väittää, että peliin on betatestin aikana ohjelmoitu lukuisia huijauksia. Blogi tarjoaa muun muassa kuvia, joissa tihrustellaan vihollisia seinän läpi "wallhackin" avulla. Syynä on Battlefield 2:sta hakkereille tuttu pelimoottori, jonka vikoja Digital Illusions ei vieläkään ole korjannut.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

ei kyl paljo kiinnostais peleissä katella mitään mainoksia seinillä jnejne.. ei niinku tippaakaan. ei aikaakaan kunnes joku kova jätkä tekee pätsin joka poistaa mainokset pelistä.. näin se kuuluu olla. mainokset lehtiin ja telkkariin, sinne ne kuuluu.. ei peleihin.

Käyttäjän OldHorny kuva
OldHorny

Huh huh... ei siinä mitään jos ne mainokset sopivat peliin kuten esim. urheilupelit mutta jotenkin menee maku räiskiä vuonna 2142 ja tsiigailla jotain McDonald's kylttiä samalla.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Itseä ei ainakaan haittaa. Toisi mukavan immersionin tunteen, kun näkisi Coca-cola ja muita mainoksia en kuitenkaan ole mainosten orja, joten en näe mitään haittaa näistä. Ennen aitoja mainoksia, kun päästä keksittyjä.

Tähän uuteen BF sopisi hyvin sotilaiden uniformuihin Cola-merkit. Corporation future ala Syndicate ! This war is sponsored by Coca-Cola.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Asia on ihan ok kunhan ne eivät hypi silmille. (esim. pop-up)

Käyttäjän Mael Duin kuva
Mael Duin

Kunhan nuot mainokset sopeutuvat peliin ja alueeseen eivätkä paista liian kirkkaasti silmään, niin ei mitäänvalittamista. Kuten joku jo sanoi, mielummin aitoja kuin keksittyjä. Mutta perhana, jos rahastetaan muutenkin jo pelaajia ja sitten lykätään mainoksia niin kyllähän siinä jo vähän hermot on piukalla. Ymmärtäisin jos jostain pelistä saataisiin pois kuukausimaksut mainosten takia mutta monethan eivät sitä tee.

Käyttäjän Janne80 kuva
Janne80

Mael Duin puhuu vähän,mutta asiaa.
Vois pistää aika pahasti silmään,jos jossain keskiaikaan sijoittuvassa pelissä pyöris seinällä mäkkärin mainos.

Käyttäjän Tencer kuva
Tencer

Loistavaa, paljon mieluummin katson olemassa olevien tuotemerkkien mainoksia kuin jotain pelityyppien itse keksimiä.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Jos peli on ilmainen, niin mainoksia saa olla vaikka pop-upeiksi asti.
Mutta ei h******* jos maksat pelistä ensin täyden hinnan ja sitten vielä mainostetaan jonkun sotatantereen keskellä niin alkaa olemaan jo melkoista rahastusta.
Tietenkin urheilupelit sun muut mihin mainokset sopivat ja tuovat "realismia" ovat poikkeuksia.

Käyttäjän Baron kuva
Baron

Sen kun mainostavat vaan, mutta minä haluan pelini sitten hintaan 30€ kpl...

Nostoja