Markkinoille tuli peli, jossa pelaajan ei tarvitse tehdä mitään / Uutiset / pelaaja.fi

Markkinoille tuli peli, jossa pelaajan ei tarvitse tehdä mitään

16.02.2015 // Kirjoittanut: Jarkko Fräntilä
12

Dreeps on peli, joka sopii hektistä elämäntyyliä viettäville ihmisille, joilla ei ole aikaa ohjailla pelihahmoja.

Japanilaisessa iOS-alustalle suunnitellussa roolipelissä pelihahmo aktivoituu, kun pelaaja herää aamulla puhelimen herätyskellon pirinään. Pelihahmo alkaa elää omaa elämäänsä, eikä pelaajan pidä tehdä itse mitään. Pelihahmona toimiva robottipoika seikkailee ympäri pelimaailmaa, tutkii uusia alueita, tapaa muita pelin hahmoja sekä taistelee vihollisia vastaan. Pelaajan ei itse tarvitse ohjailla hahmoa, ja hän voi avata pelin milloin tahansa ja katsoa, miten peli on edennyt.

Pelin robottipoika menee nukkumaan silloin kun "pelaajakin" vetäytyy yöpuulle. Pelihahmo aktivoituu jälleen seuraavana aamuna älypuhelimen herättäessä luurin omistavan kauneusuniltaan.

Katso video pelistä alta.

Lähde: Kotaku.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän frozen kuva
frozen

tamagotchi v2

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123

Just. Eli sitä kauemmin olet hereillä, sitä paremmin siinä menee?
Nykyaikana päinvastaisesta olisi varsinkin koululaisten keskuudessa hyötyä.

Käyttäjän Burning kuva
Burning

the idle rpg v2

Käyttäjän Malarkey kuva
Malarkey

What? Eihän tuossa ole järjen häivääkään.

Käyttäjän DSlay kuva
DSlay
Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Just. Eli sitä kauemmin olet hereillä, sitä paremmin siinä menee?
Nykyaikana päinvastaisesta olisi varsinkin koululaisten keskuudessa hyötyä.

Mitäs jos siinä olis featurena että hahmo tarvitsee tietyn verran unta tai hän suoriintuu seuraavana päivänä puoltehoilla? Ja hahmoa vois kustomoida että se käyttäytyy kuin itse käyttäytyy. Eli omalla kohdalla aamun ensimmäiset pari tuntia ollaan vajaa tehoisia ja loppu iltaan mentäessä suorituskyky paranee.

Mene ja tiedä...

Käyttäjän Temposaur kuva
Temposaur
Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Just. Eli sitä kauemmin olet hereillä, sitä paremmin siinä menee?
Nykyaikana päinvastaisesta olisi varsinkin koululaisten keskuudessa hyötyä.

Määrittele "paremmin". Eli "pelissä" tuskin on mitään mittaria, milloin menee paremmin ja huonommin. Peli vaan pyörii ja siinä tulee erilaisia tapahtumia.

Oma toive olisi, että androidille tullessaan pelin saisi pyörimään työpöydän "taustakuvana".

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123
Lainaus käyttäjältä Temposaur

Määrittele "paremmin". Eli "pelissä" tuskin on mitään mittaria, milloin menee paremmin ja huonommin. Peli vaan pyörii ja siinä tulee erilaisia tapahtumia.
.

Tarkoitin, että hereillä ollessa se liikkuu ja puuhaa. Nukkuessahans e ei sitä tee, joten sitä vähemmän nukkuu sitä paremmin menee, kun peliaika nousee.

Käyttäjän Bloob kuva
Bloob

"peli"

Käyttäjän Demppa kuva
Demppa

Oikein hupaisan näköinen "näytönsäästäjä".

Käyttäjän Sundance Kid kuva
Sundance Kid

Odotan Spike Jonzen tai Michel Gondryn elokuvaversiota aiheesta. Sitten menen nukkumaan...