
Mass Effect: Andromeda on saanut kaivatun päivityksensä.
Hahmojen ulkoasusta parjattu Mass Effect: Andromeda on saanut uutta ilmettä eilen julkaistun päivityksen myötä. Huomiota on kiinnitetty ennen kaikkea asari- ja ihmishahmojen silmiin, jotka näyttävätkin aiempaa luonnollisemmilta päivityksen jälkeen. Push Square -julkaisun video esittelee kasvojen eroa ennen päivitystä ja sen jälkeen:
Kasvojenkohotuksen ohella BioWare on myös korjaillut joukon bugeja Mass Effect: Andromedasta päivityksessä. Päivityksen sisältö on luettavissa kokonaisuudessaan pelin verkkosivuilla.
Lähde: Push Square
Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.
Kommentit
Tässä ollaan kyllä jonkin todella syvälle alitajuntaan uurretun jännän äärellä. Joissakin hahmoissa eroa hädin tuskin huomaa tietoisesti tarkastellessa, mutta fiilispohjalta ero vanhaan on huomattava.
Näyttihän monet niistä alkuperäisistä silmistä aika lailla joltain Marilyn Manson -piilareilta, eli luonnottomat vibat oli ihan järkeenkäypiä, mutta hieman yllätti millaisen vaikutuksen pelkkien silmien muokkaus teki koko animaatioiden fiilikseen. Muu tönkköys ei häiritse enää yhtään niin paljon, kun okuläärit on kunnossa.
Kyllä tuo uskottavuus on edelleen jotain Myrskylintujen luokkaa. Se, että silmien ympärillä ei vaikuta edelleenkään olevan lihaksistoa on vaan niin sairaan luonnotonta.
Olisi korjannu nuo itse silmät kun ne on edelleen aivan luonnottomat
https://i.ytimg.com/vi/KT_LHADu2Xw/maxresdefault.jpg
Tästä huomaa kuinka tarkasti aivot kykenevät käsittelemään kasvon ilmeitä ja elkeitä. Alkuperäisen trilogian kasvojenmallinnus oli usein aika vaikuttavaa ja huonoimmillaankin keskivertotasolla. Se että kasvojen ilmeisiin ei erityisemmin kiinnitä huomiota on mielestäni jo suuri saavutus. Onhan se hieman hämmentävää, että jopa ME1 tekee parempaa työtä tämän teknologian saralla kuin Andromeda.
Parannus on havaittavissa, mutta jotain jää silti kaipaamaan. Tuntuu melkein kuin muun kehon animointi ja silmien animointi olisivat kaksi eri asiaa tässä vaiheessa ja ainoa kunnollinen korjaus olisi tehdä kokonaan uudet liikekaappaukset peliä varten. Mitä ei tietenkään tule tapahtumaan.
Täytyy ihmetellä miksi pelintekijät eivät ole käyttäneet alunperinkään kunnon liikkeenkaappaus tekniikoita ala Uncharted 4 tai Last of Us..laiskaa meininkiä
Syy tähän on hyvin simppeli. Mass Effect: Andromeda on huomattavasri suurempi peli kuin esimerkiksi Uncharted 4. Jos Bioware olisi oman pelinsä kaikki hahmot koittanut käydä läpi samanlaisella pieteetillä kuin Naughty Dog omissa peleissään olisi pelin kustannukset olleet melkoisesti suuremmat. Suurikokoisia RPG pelejä on yksinkertaisesti mahdoton tehdä samalla tyylillä kuin simppelimpää yksinpelikokemusta, jossa välianimaatiot ja dialogi ovat joka kerta samat. Liikaa en kuitenkaan Biowarea ala tässä puolustelemaan koska esim. Witcher 3, Horizon: Zero Dawn ja esimerkiksi myös se alkuperäinen Mass Effect trilogia ovat kaikki koostaan huolimatta pullollaan enimmäkseen varsin mallikkaasti animoituja ja vakuuttavia tietokonehahmoja. Mass Effect: Andromedan teknisestä puolesta kieltämättä paistaa läpi melkoinen laiskuus mutta Unchartedin ja Last Of Usin kaltaisiin peleihin sitä on kuitenkin huono verrata.
Ei paskastakaan saa suklaata vaikka se laitetaan paperiin ja myytäisiin fazerin sinisena ja näin on käyny tuon firman kanssa jolle vain laitetiin bioware nimi
Uskoisi sen 40 miljoonan budjetilla kasvoanimaatiot olevan hyvässä kunnossa.
En näe paljoakaan eroa näiden animoitujen Sims hahmoje kanssa
40 miljoonaa on itseasiassa aika vähän tämän kokoiselle pelille. Pelin valikoista ja lukuisista bugeista paistaa läpi testaamattomuus ja tiukat resurssit.