Mass Effect: Andromeda -päivitys toi eloa hahmojen kasvoihin / Uutiset / pelaaja.fi

Mass Effect: Andromeda -päivitys toi eloa hahmojen kasvoihin

7.04.2017 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
12

Mass Effect: Andromeda on saanut kaivatun päivityksensä.

Hahmojen ulkoasusta parjattu Mass Effect: Andromeda on saanut uutta ilmettä eilen julkaistun päivityksen myötä. Huomiota on kiinnitetty ennen kaikkea asari- ja ihmishahmojen silmiin, jotka näyttävätkin aiempaa luonnollisemmilta päivityksen jälkeen. Push Square -julkaisun video esittelee kasvojen eroa ennen päivitystä ja sen jälkeen:

Kasvojenkohotuksen ohella BioWare on myös korjaillut joukon bugeja Mass Effect: Andromedasta päivityksessä. Päivityksen sisältö on luettavissa kokonaisuudessaan pelin verkkosivuilla.

Lähde: Push Square

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Tässä ollaan kyllä jonkin todella syvälle alitajuntaan uurretun jännän äärellä. Joissakin hahmoissa eroa hädin tuskin huomaa tietoisesti tarkastellessa, mutta fiilispohjalta ero vanhaan on huomattava.

Näyttihän monet niistä alkuperäisistä silmistä aika lailla joltain Marilyn Manson -piilareilta, eli luonnottomat vibat oli ihan järkeenkäypiä, mutta hieman yllätti millaisen vaikutuksen pelkkien silmien muokkaus teki koko animaatioiden fiilikseen. Muu tönkköys ei häiritse enää yhtään niin paljon, kun okuläärit on kunnossa.

Käyttäjän lindario kuva
lindario

Kyllä tuo uskottavuus on edelleen jotain Myrskylintujen luokkaa. Se, että silmien ympärillä ei vaikuta edelleenkään olevan lihaksistoa on vaan niin sairaan luonnotonta.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Olisi korjannu nuo itse silmät kun ne on edelleen aivan luonnottomat

https://i.ytimg.com/vi/KT_LHADu2Xw/maxresdefault.jpg

Käyttäjän Zhinarkos kuva
Zhinarkos

Tästä huomaa kuinka tarkasti aivot kykenevät käsittelemään kasvon ilmeitä ja elkeitä. Alkuperäisen trilogian kasvojenmallinnus oli usein aika vaikuttavaa ja huonoimmillaankin keskivertotasolla. Se että kasvojen ilmeisiin ei erityisemmin kiinnitä huomiota on mielestäni jo suuri saavutus. Onhan se hieman hämmentävää, että jopa ME1 tekee parempaa työtä tämän teknologian saralla kuin Andromeda.

Parannus on havaittavissa, mutta jotain jää silti kaipaamaan. Tuntuu melkein kuin muun kehon animointi ja silmien animointi olisivat kaksi eri asiaa tässä vaiheessa ja ainoa kunnollinen korjaus olisi tehdä kokonaan uudet liikekaappaukset peliä varten. Mitä ei tietenkään tule tapahtumaan.

Käyttäjän wisec kuva
wisec

Täytyy ihmetellä miksi pelintekijät eivät ole käyttäneet alunperinkään kunnon liikkeenkaappaus tekniikoita ala Uncharted 4 tai Last of Us..laiskaa meininkiä

Käyttäjän 8-bitDude kuva
8-bitDude
Lainaus käyttäjältä wisec

Täytyy ihmetellä miksi pelintekijät eivät ole käyttäneet alunperinkään kunnon liikkeenkaappaus tekniikoita ala Uncharted 4 tai Last of Us..laiskaa meininkiä

Syy tähän on hyvin simppeli. Mass Effect: Andromeda on huomattavasri suurempi peli kuin esimerkiksi Uncharted 4. Jos Bioware olisi oman pelinsä kaikki hahmot koittanut käydä läpi samanlaisella pieteetillä kuin Naughty Dog omissa peleissään olisi pelin kustannukset olleet melkoisesti suuremmat. Suurikokoisia RPG pelejä on yksinkertaisesti mahdoton tehdä samalla tyylillä kuin simppelimpää yksinpelikokemusta, jossa välianimaatiot ja dialogi ovat joka kerta samat. Liikaa en kuitenkaan Biowarea ala tässä puolustelemaan koska esim. Witcher 3, Horizon: Zero Dawn ja esimerkiksi myös se alkuperäinen Mass Effect trilogia ovat kaikki koostaan huolimatta pullollaan enimmäkseen varsin mallikkaasti animoituja ja vakuuttavia tietokonehahmoja. Mass Effect: Andromedan teknisestä puolesta kieltämättä paistaa läpi melkoinen laiskuus mutta Unchartedin ja Last Of Usin kaltaisiin peleihin sitä on kuitenkin huono verrata.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Ei paskastakaan saa suklaata vaikka se laitetaan paperiin ja myytäisiin fazerin sinisena ja näin on käyny tuon firman kanssa jolle vain laitetiin bioware nimi

Käyttäjän Heppulinen kuva
Heppulinen
Lainaus käyttäjältä 8-bitDude

Lainaus käyttäjältä wisecTäytyy ihmetellä miksi pelintekijät eivät ole käyttäneet alunperinkään kunnon liikkeenkaappaus tekniikoita ala Uncharted 4 tai Last of Us..laiskaa meininkiä
Syy tähän on hyvin simppeli. Mass Effect: Andromeda on huomattavasri suurempi peli kuin esimerkiksi Uncharted 4. Jos Bioware olisi oman pelinsä kaikki hahmot koittanut käydä läpi samanlaisella pieteetillä kuin Naughty Dog omissa peleissään olisi pelin kustannukset olleet melkoisesti suuremmat. Suurikokoisia RPG pelejä on yksinkertaisesti mahdoton tehdä samalla tyylillä kuin simppelimpää yksinpelikokemusta, jossa välianimaatiot ja dialogi ovat joka kerta samat. Liikaa en kuitenkaan Biowarea ala tässä puolustelemaan koska esim. Witcher 3, Horizon: Zero Dawn ja esimerkiksi myös se alkuperäinen Mass Effect trilogia ovat kaikki koostaan huolimatta pullollaan enimmäkseen varsin mallikkaasti animoituja ja vakuuttavia tietokonehahmoja. Mass Effect: Andromedan teknisestä puolesta kieltämättä paistaa läpi melkoinen laiskuus mutta Unchartedin ja Last Of Usin kaltaisiin peleihin sitä on kuitenkin huono verrata.

Uskoisi sen 40 miljoonan budjetilla kasvoanimaatiot olevan hyvässä kunnossa.

Käyttäjän Tahvo619 kuva
Tahvo619

En näe paljoakaan eroa näiden animoitujen Sims hahmoje kanssa

Käyttäjän Zhinarkos kuva
Zhinarkos
Lainaus käyttäjältä Heppulinen

Uskoisi sen 40 miljoonan budjetilla kasvoanimaatiot olevan hyvässä kunnossa.

40 miljoonaa on itseasiassa aika vähän tämän kokoiselle pelille. Pelin valikoista ja lukuisista bugeista paistaa läpi testaamattomuus ja tiukat resurssit.

Nostoja