Mass Effectin kasvojen kanssa ongelmia

Alkuperäisestä Mass Effectistä periytyneet kasvot eivät toimi ongelmitta kolmannen osan Shepardilla.

9.3.2012 15:31

Mass Effect 3:n omistajat ovat saattaneet törmätä ikävään ongelmaan komentaja Shepardin kasvojen kanssa. Mikäli sattui muokkaamaan sarjan ensimmäisessä osassa hahmonsa naamaa ja haluaisi nyt siirtää sen trilogian päätösosaan, ei prosessi sujukaan aivan muitta mutkitta.

BioWaren Chris Priestly myöntää pelin virallisella keskustelualueella ongelman. Syy vakeuksiin piilee todennäköisesti tavassa, jolla kasvot siirrettiin avausosasta Mass Effect 2:een.

Mass Effect 2 hakee Shepard-hahmomallin suoraan edellisosan tallennuksesta. Samalla se ei kuitenkaan tuota riittävän tarkkaa koodia, jota Mass Effect 3 puolestaan tulkitsee siirtoprosessissa.

Priestly lupaa BioWaren tutkivan ongelmaa. PC-pelaajat voivat jo kiertää sen käyttämällä fanien luomaa työkalua.

Eurogamerin piiriin kuuluva Digital Foundry puolestaan on jo perehtynyt Mass Effect 3:n tekniseen toteutukseen. Demosta tehdyt arviot näyttävät pitävän kutinsa myös lopullisen tuotteen kohdalla, sillä peli nykii PlayStation 3:lla muita versioita enemmän.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa