SSX -lumilautailupelin tuottaja ja kehittäjä Todd Batty toivoo pelin aloittavan uuden ajanjakson pelisarjan historiassa. CVG:lle antamasaan haastattelussa Batty hehkuttaa maaliskuun toinen päivä julkaistavan pelin olevan todella massiivinen.

– Luulen, että SSX on laajempi ja suurempi kuin kaikki aiemmat SSX:t laskettuna yhteen.

Samassa haastattelussa Batty kertoi SSX:n saaneen inspiraatiota niin Need for Speed– ja Burnout -peleistä, vaikka ainoa yhteinen tekijä lumilautailun kanssa onkin hurjapäinen kilpailu. Myös Plants vs Zombies ja World of Warcraft olivat esimerkkitapauksia pelimekaniikkaa ja tasonousuja suunnitellessa.

Myös Borderlands-roolipeli mainittiin:

– Tutkimme satunaisesti luotujen asieden ja varusteiden kautta lumilautamallinnusta, jota mukaillen voisimme tarjota kirjaimellisesti miljoonia erilaisia lumilautamalleja.

Jopa Call of Duty: Black Ops jätti jälkensä SSX:n maailmanlaajuisiin tapahtumiin, joissa pelaajat voivat ansaita ja uhkapelata pelin valuuttaa.

Lähde: VG247, CVG

Lisää luettavaa