Vanhat kunnon pelien perinteiset lisälevyt näyttävät menettäneen aina vain vahvemmin merkitystään alalla. Seuraavaksi kyseisestä laajennusmenetelmästä saattaa olla suosiolla luopumassa Guild Wars -pelisarja, jonka toinen osa ei välttämättä tule koskaan näkemään yhtään varsinaista lisälevyä.

Haastattelussaan Eurogamer-sivuston kanssa Guild Wars 2:n sisältösuunnittelija Mike Zadorojny on kertonut, että pelin tuore Living Worldiksi ristitty päivitysmenetelmä voi hyvinkin täyttää lisälevyjetarpeet täysin. Menetelmän myötä ArenaNetillä on jatkuvasti neljä erillistä tiimiä työstämässä muutaman kuukauden ajan peliin sisältöpäivityksiä, jotka julkaistaan hajautetusti tiimille osoitetun ajanjakson aikana.

Living Worldin myötä Guild Wars 2:n on määrä saada aiempaa kiivaammin sisältöä ja tarjota näin pelaajille jatkuvia syitä palata pelin pariin. Zadorojnyn mukaan itse peli- ja mikromaksumyynneillä kehittäjät tienaavat jo tarpeeksi, jottei perinteisille lisälevyille tule välttämättä koskaan tarvetta.

Varsinaisen sisältöpäivittelyn ohella Guild Wars 2 toki muovautuu myös muiltakin osin jatkuvasti. Seuraavaksi pelissä on tarkoitus hioa sen saavutusideaa. Jatkossa saavutuksia ansaitsemalla pelaajia palkitaan esimerkiksi erilaisilla varusteilla, valuutalla ja kykybonuksilla. Jo useita saavutuksia tehneet pääsevät myös nauttimaan heti palkinnoistaan, kunhan järjestelmä vain mukaan ujutetaan.

Lähde: Eurogamer, ArenaNet

Lisää luettavaa