Metroid 64 -faniprojekti herättää huomiota maailmalla – tältä klassikkosarja olisi voinut näyttää Nintendo 64:llä / Uutiset / pelaaja.fi

Metroid 64 -faniprojekti herättää huomiota maailmalla – tältä klassikkosarja olisi voinut näyttää Nintendo 64:llä

8.05.2022 // Kirjoittanut: Niko Lähteenmäki
2
Metroid, Luto Akino, fanipeli, Nintendo 64, Nintendo, N64

Nintendon klassista Metroid-sarjaa ei nähty virallisesti koskaan Nintendo 64:llä, mutta nyt tuore faniprojekti antaa osviittaa siitä, millainen Samus Aranin N64-seikkailu olisi voinut olla.

Meksikolainen indiekehittäjä Luto Akino on työstänyt Unity-pelimoottorin voimin vapaa-ajallaan omaa tulkintaansa Nintendo 64 -Metroidista, jota tämä on esitellyt muutamilla videoilla Twitter-tilillään. Retromaisen grafiikan ohella pätkissä nähdään muun muassa otteita Samuksen tutusta liikehdinnästä, joskin toki sillä varauksella, että projekti on vielä kehitysvaiheessa.

Akino paljasti myös, että hän on kirjoittanut peliä varten juonen, jonka tapahtumat sijoittuvat aikaan ennen ensimmäistä Metroidia. Vedos on luettavissa alta alkuperäiskielellä espanjaksi sekä englanniksi.

Pelin valmistumisaikataulusta ei ole tällä haavaa tarkempaa tietoa, joskin Akino on vahvistanut jatkavansa projektin parissa niin pitkään kuin mahdollista. Lievä skeptisyys jatkosta johtuu miehen mukaan Nintendosta, jolla on ollut tapana suhtautua epävirallisiin tuotoksiin nihkeästi. Esimerkiksi yksi tunnetuimmista Metroid-faniprojekteista eli AM2R: (Another Metroid 2 Remake) poistettiin Nintendon vaatimuksesta lähes välittömästi julkaisun jälkeen.

Lähteet: Twitter (1), (2)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Teräskäsine kuva
Teräskäsine

Olen aina silloin tällöin pohtinut miksei saatu Metroidia N64:lle. Tuossa on pala menetettyä historiaa, peli joka olisi ollut jonkinlainen menestys, kenties Nintendon tuntien edellä aikaansa ja nauttisi varmasti suurta suosiota speedrunnereiden piireissä.

Käyttäjän Izmou kuva
Izmou
Lainaus Teräskäsine

Olen aina silloin tällöin pohtinut miksei saatu Metroidia N64:lle. Tuossa on pala menetettyä historiaa, peli joka olisi ollut jonkinlainen menestys, kenties Nintendon tuntien edellä aikaansa ja nauttisi varmasti suurta suosiota speedrunnereiden piireissä.

”According to producer Shigeru Miyamoto, Nintendo did not develop a Metroid game for the Nintendo 64 (N64) as the company "couldn't come out with any concrete ideas". Metroid co-creator Yoshio Sakamoto said he could not imagine how the N64 controller could be used to control Samus. Nintendo approached another company to make an N64 Metroid, but the offer was declined, supposedly because the developers thought they could not equal Super Metroid.”
https://en.wikipedia.org/wiki/Metroid_Prime

Nostoja