Microsoftin Xbox-pomo Phil Spencer on paljastanut yhtiön aikeista jatkaa ja laajentaa Xbox Play Anywhere -tukea myös seuraavan konsolisukupolven saapuessa.

Tämänhetkiset Xbox Play Anywhere -nimikkeet toimivat kertaostoksen jälkeen Xbox Onella ja Windows 10 -koneilla, minkä lisäksi niiden tallennukset ja saavutukset ovat yhteiset alustojen välillä. Ensi vuoden lopulla julkaistavan Project Scarlettin ilmestyessä kuvioihin alustavalikoima on tarkoitus laajentaa kolmeen.

Ensimmäinen kaikkia kolmea alustaa, Windows 10:tä, Xbox Onea ja Project Scarlettia, tukeva peli on Halo Infinite.

– Tavoitteemme meidän omien studioiden kehittämien pelien suhteen on se, että käyttäjien omistukset ovat konsolisukupolvien väliset ja saavutukset liikkuvat tallennusten mukana, Spencer kertoo.

Spencer mainitsee samalla, että yksi syy päätöksen taustalla on Xbox Onen ja Xbox 360:n välinen huono yhteensopivuus konsoleiden yhteisen alkutaipaleen alussa.

– Puhuimme, kuinka tärkeää digitaalisuus on tässä konsolisukupolvessa, mutta emme silti siirtäneet 360:llä tehtyjä digitaalisia ostoksia Xbox Onelle – – olen aina ollut sitä mieltä, että epäonnistuimme sen suhteen, Spencer sanoo.

Spencer ei kuitenkaan puhunut sen tarkemmin Xbox Play Anywhere -tuen konsolisukupolvet ylittävistä yksityiskohdista tai esimerkiksi siitä, tuodaanko kaikki nykyiset tuen piirissä olevat nimikkeet myös Project Scarlettille.

Lähde: Stevivor

Lisää luettavaa