Microsoft paljasti All Things D -tapahtumassa Las Vegasissa Xbox 360 -konsolin myyntiluvut ja viihdekäytön kohokohdat vuodelta 2012.
Niiden mukaan Xbox 360 -konsolia ollaan myyty maailmanlaajuisesti 76 miljoonaa kappaletta, Kinect-sensoria 24 miljoonaa ja Xbox-Live -nettipalvelua käyttää 46 miljoonaa käyttäjää (Vuonna 2012 15% kasvu).
Katso koko lista tästä:
- Xboxin TV ja viihdetarjonta lähes kolminkertaistui vuonna 2012, räätälöityjä Xbox LIVE -sovelluksia on jo lähes 100 kpl maailmanlaajuisesti.
- Xbox 360 on ollut Yhdysvaltain myydyin konsoli 24 peräkkäisen kuukauden ajan, myyden kolme kertaa enemmän kuin alkuperäinen Xbox.
- Vuosi 2012 oli Xboxin suurin vuosi viihteen ja pelien käytöllä mitattuna.
- Xbox tarjosi yli 18 miljardia tuntia viihdettä vuonna 2012 (10% kasvua YOY).
- Keskimääräinen käyttäjä kuluttaa nykyään 87 tuntia kuukaudessa Xboxin parissa (10% kasvua YOY, lähde: Gold-jäsenet Yhdysvallat, sisältää kaiken Xbox-toiminnan).
- Viihdesovellusten käyttö kasvoi 57% maailmanlaajuisesti (tuntia kalenterivuonna 2012 vs. 2011).
- Online-moninpelaaminen kasvoi myös vuonna 2012.
- Xboxin käyttäjäkunta on laajentunut ja sitoutunut entistä enemmän.
- Yhdysvaltain Xbox LIVE -pelaajista lähes 40% (38%) on naisia ja 54% Xbox LIVE -yhteisön jäsenistä on vähintään yksi lapsi taloudessa (lähde: Experian Simmons Spring 2012 Media survey).
- Heinäkuusta lähtien Xbox LIVE -yhteisö on polttanut yli 200 miljoonaa kaloria käyttämällä Xboxia ja Kinectiä treenaukseen ja aktivointiin esim. Nike+ Kinect Training -valmennusohjelman ja liikunnallisten pelien kautta.
- Koko perheelle sopivan sisällön käyttäminen on kasvanut Xbox Video -palvelussa 400% viime vuoteen verrattuna.
Lähde: Microsoft