Mielen helvettiin sukeltanut Hellblade pääsi omilleen – näin kehittäjät reagoivat menestykseen

Hellblade on jo sen luokan menestys, että pelin kehittäjät ovat päässeet omilleen etuajassa. Tätä on juhlistettu uudella kehittäjäpäiväkirjalla.

24.11.2017 12:49

Ninja Theoryn uusin peli Hellblade: Senua’s Sacrifice on päässyt omilleen.  Brittistudion mukaan pelin myynnit lähestyvät nyt puolta miljoonaa ja ovat ohittaneet näin menestysodotukset puoli vuotta etuajassa.

Myynnissä Hellblade on ollut pc:lle ja PlayStation 4.lle elokuun alusta lähtien.

Ninja Theory juhlisti tapahtunutta uudella kehittäjävideolla, jolla se on summannut yhteen sekä pelin julkaisua että myös kehityskustannusten käyttöä. Erikoisenhan pelistä teki Ninja Theorylle se, että se kehitettiin kolmessa vuodessa vain noin 20 hengen tiimillä ilman julkaisijaa. Syntynsä Hellblade sai näin ollen siis Ninja Theoryn omilla varoilla yhdistettyna tukiin sekä lainoihin.

Myyntimenestyksen ohella peli on kerännyt puoleensa myös positiivisia arvosteluja, jotka ovat kiittäneet niin tämän kerrontaa kuin tapaa käsitellä mielenterveyttä yhtenä sen tärkeimpänä teemana. Varsinkin mielenterveyspuolen vastaanotto jännitti kehittäjiä, mikä ei ole ihme, sillä vielä pelin kehityksen alussa he myönsivät tietävänsä aiheesta hyvin vähän. Tämä korjattiin konsultoimalla kehityksen yhteydessä esimerkiksi alan professoreita.

Vielä tällä hetkellä Ninja Theory ei ole täysin varma, mitä se on tekemässä seuraavaksi. Tarkoituksena sen olisi kuitenkin alkaa hahmotella jälleen asiaa nyt, kun Hellbladen julkaisun jälkeen tiimi on saanut jonkin verran hengähtää. Menestys itsenäisenä kehittäjänä voipi tarkoittaa vielä sitä, että studio haluaa jatkaa samalla linjalla tulevaisuudessakin.

Lisää luettavaa