Mikä teki Battlefield: Bad Companysta suositun? Kehittäjät eivät oikein tiedä

Battlefield: Bad Company voi vielä palta, kun DICE vain keksii, mistä ihmiset siinä lopulta pitivät.

24.6.2014 19:28

Tällä viikolla on tullut kuluneeksi kuusi vuotta siitä, kun DICE ja Electronic Arts julkaisivat Battlefield: Bad CompanynBattlefield-räiskeen astetta rennommin ottanut peli nähtiin vain konsoleilla, mutta se ei juuri sarjan menoa haitannut ja näin ollen jatko-osa saatiin ulos vajaat kaksi vuotta myöhemmin.

Nyt vuonna 2014 Bad Company on pitänyt taukoa reilut neljä vuotta. Kyseisessä ajassa DICE on saanut ulos sekä Battlefield 3:n että 4:n, minkä lisäksi Battlefield Hardline on ehditty julkistaa. Fanien kovista pyynnöistä huolimatta mahdollisuus uuden Bad Company -pelin saamiseen edes lähitulevaisuudessa vaikuttaa sekin siis parhaillaan varsin pieneltä.

Onko Bad Companyn karttamiselle kuitenkin jonkinlaiset syynsä? Tuoreessa haastattelussa Eurogamerin kanssa DICE-johtaja Karl-Magnus Troedsson on nostanut esille, etteivät Battlefield-kehittäjät oikein tiedä, mitä he voisivat oikeastaan edes tehdä kolmannen Bad Company -pelin kanssa.

– On pelottavaa palata takaisin ja yrittää luoda uudellen fanisuosikkia, kun kukaan ei oikein osaa kertoa, mitä ihmiset siinä rakastivat. Tuttujen hahmojen tuominen takaisin ja siitä hyvän yksinpelin tekeminen, ymmärrän kyllä sen. Mutta jotkut sanovat kuitenkin, että Bad Company 2:n moninpeli oli parasta mitä olemme koskaan tehneet. Okei, mutta miksi näin? Ihmisillä on hankaluuksia selittää tätä, mikä tekee asiasta itse asiassa hankalaa myös meille, Troedsson kuvaili.

DICE-pomo vakuuttelee toki, että Bad Company on edelleen tärkeä brändi kehittäjille, miksi alisarja pidetään mielessä, kun Battlefield-sarjan tulevaisuutta pohditaan. Toistaiseksi Troedsson ei kuitenkaan uskalla luvata enempää.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa