Twitterin syvyyksissä on jaeltu viimeisinä päivinä jälleen pelinkehityksen saloja. Naughty Dog -suunnittelija Michael Barclay käynnisti sunnuntaina avainsanan Blocktober ympärille rakennetun keskustelun, joka on rohkaissut kenttäsuunnittelijoita jakamaan kuvia näiden luomista pelialueista ennen niiden visuaalisia viimeistelyjä.
Muutaman päivän sisällä keskusteluun on kertynyt osaksi useita vastauksia tarjoten monipuolisen katsauksen siihen, miltä niin pienempien kuin isojenkin pelien maailmat voivat näyttää vielä niiden muovaamisvaiheessa. Ideasta innostuttiin jopa niinkin paljon, että keskustelulle on luotu sittemmin oma vastauksia yhteen keräävä Twitter-tilinsäkin.
Esimerkkejä Blocktober-vastauksista löytää alta.
Aiemmin vastaavanlaisia laajamittaisia Twitter-paljastuksia tehtiin syyskuussa, kun pelinkehittäjiä pyydettiin nostamaan esiin nerokkaita pelisuunnittelukeskeisiä silmänkääntötemppuja.
Uncharted 4 island arrival. #leveldesign #blocktober pic.twitter.com/fPaOKik1Co
— Em Schatz (@thegreatbluebit) 1. lokakuuta 2017
Another #Blocktober post for Blacklight, this time for my first MP map: Containment! Pro tip: don’t use particle FX as a LoS blocker in MP! pic.twitter.com/o73zj96L3Q
— Rick Lesley (@Rick_Lesley) 1. lokakuuta 2017
Loving #Blocktober where LD’s show early blockouts! Here’s WarGames from #Titanfall. The orange/green area was a ”Lagoon” style that was cut pic.twitter.com/gaGDXVfFLD
— Jason McCord (@MonsterclipRSPN) 2. lokakuuta 2017
Amazing!! I wanna join! #Blocktober some layout for the ”The Peanuts Movie: Snoopy’s Grand Adventure” 😀 pic.twitter.com/dZAyKjsvOf
— Danilo González ☠️ (@Dynames_) 3. lokakuuta 2017