
Palikkamainarit avaruuteen vaihtanut Markus "Notch" Persson ottaa rauhallisesti uuden 0x10c-projektinsa kanssa. Scifi-seikkailuun monellakin tapaa keskittyvä peli kiikkuu parhaillaan eräällä tapaa toistaiseksi jopa jäissä, sillä kehittäjää on jo tovin aikaa vaivannut luovuusblokki.
Asia käy ilmi pelisivusto Polygonin haastattelussa, jossa Persson on jälleen myös vahvistanut, että pelissä piisaa vielä erittäin paljon työstettävää. Mukaan pieneen kehitystiimiin onkin hiljattain otettu uusi jäsen, jotta 0x10c:n mahdollinen valmistuminen näyttäisi todennäköisemmältä.
Parhaillaan pelistä on tuotannossa kaksikin prototyyppiä. Tuotokset keskittyvät vielä vahvasti perusteisiin, sillä kuten kehittäjä ilmaisi jo viime vuonna, puuttuu se varsinainen hauskuus vielä tuotoksesta. Edelleen Persson on kuitenkin erittäin innoissaan projektistaan.
Täydessä mitassaan Polygonin haastattelun löytää lähdelinkistä.
0x10c julkistettiin Perssonin toimesta varsinaisesti hieman päälle vuosi sitten. Vaikka peli onkin vielä erittäin varhaisessa vaiheessa, on siitä saatu pieniä maistiaisia jo kehitystä esittevillä kuvilla ja videoilla. Itse pelin on tarkoitus valmistuessaan tarjota varsinkin avaruusaluksen kanssa näpertelyyn liittyvää tutkiskelua ja toimintaa.
Lähde: Polygon
Kommentit
Hienolta vaikuttaa. Hyvin kiinnostaa peli minecaftin luojalta osaan odottaa paljon, kun on minecraftikin erinomainen peli.
Tuskin vaan on kovin samanlainen.
Kannattaa odotellessa koittaa Suomalaisen kehittämää Minecraftin tapaan voxel-pohjaiseen Corneroids peliin. Kyseisessä pelissä nimenomaan kaivellaan planeetoilta materiaalia jolla rakennellaan toinen toistaan hienompia avaruusaluksia.
http://www.corneroids.com/