MOBA-sodat vaativat jälleen yhden uhrin – aika hyvästellä Dead Island: Epidemic / Uutiset / pelaaja.fi

MOBA-sodat vaativat jälleen yhden uhrin – aika hyvästellä Dead Island: Epidemic

19.09.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
4

Dead Island -sarjan menestyksellä ratsastaa yrittänyt areenatoimintapeli Dead Island: Epidemic on siirtymässä ajasta ikuisuuteenPelin kotisivuille ilmestyneen ilmoituksen mukaan Epidemicin palvelimet ovat sulkeutumassa 15. lokakuuta, minkä jälkeen sen pelaaminen ei ole enää mahdollista.

– Olemme viimeisten viikkojen ja kuukausien aikana arvioineet, miten jatkaa Dead Island: Epidemicin parissa ja pohtineet pelin tulevaisuutta. Suruksemme ilmoitammekin nyt, että olemme päättäneet lopettaa pelin kehityksen, julkaisija Deep Silver selitti tiedotteessaan.

Julkisuuteen Dead Island: Epidemic saapui ensimmäistä kertaa kaksi vuotta sitten ja kunnolla kaikkien saatavilla se on ehtinyt olla viime marraskuusta asti. Varsinaisesti valmistumaan peli ei koskaan ehtinyt, sillä tälläkin hetkellä sitä jaellaan Steamissa nimenomaan vasta early access -version muodossa.

Epidemic ei todellakaan ole ensimmäinen tuotos, jonka pyrkimys löytää jalansija Dota 2:n ja League of Legendsin kaltaisten MOBA-pelien markkinoilta ei ole ottanut onnistuakseen. Vasta aikaisemmin tänä vuonna myös Warner Brosin DC-lisenssiä hyödyntänyt Infinity Crisis laittoi lapun luukulle, kun taas aiemmin viime vuonna Electronic Arts heitti omat hanskansa tiskiin Dawngate-pelinsä kanssa.

Lähde: Dead Island: Epidemic (kotisivu)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn

Lopputulos? Kehittäjät joutuvat nyt suunnnittelemaan uusia, innovatiivisia moninpelikonsepteja, joilla houkutella pelaajia. Tekevätkö he näin, se on asia erikseen.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

tämä oli kyllä niin surkea tekele moba peliksi että hyvä vain

Käyttäjän Sefriol kuva
Sefriol

Monet ovat yrittäneet kopioida jo ennestään massiivisessa suosiossa olevia pelejä, antamalla näille vain pienen muutoksen ja uuden lisenssin. Ongelma vain on, että jos et oikeasti omaa joko mullistavaa ideaa (Smite), olemassa olevaa fanikuntaa (Heroes of the Storm), niin markkinoille ei ole mitään asiaa.
MOBA-pelit vaativat paljon omistautumista ja aikaa, että niistä saisi kaiken irti. Jos pelaat jo Dotaa tai LoLia, niin vaivan näkeminen on jo ydinkysymys. Jos taas olet uusi pelaaja, niin miksi valitsisit kloonatun konseptin, kun voisit pelata alkuperäistä?

Tämän lisäksi, että kaikki nykyiset pelit ovat vähintään Freemium pelejä (tai Dotan tapauksessa F2P), joten en edes ymmärrä, miksi joku yrittäisi tehdä pelin tähän genreen. HotS ja Smite olivat jo riski itsessään.

Käyttäjän wlizer kuva
wlizer

Antasivat modelit ja artworkit vapaaseen käyttöön, nii ehkä joku sain jonku pelin aikaseks.

Nostoja