PlayStation 4:lle vuonna 2013 julkistettu Deep Down ei ole pitkästä hiljaiselostaan huolimatta kuollut ja kuopattu, jos Capcomin tuottaja Yoshinori Onoon on uskominen.

Eurogamerille antamassaan haastattelussa Ono paljasti, että vaikka pelin alkuperäinen kehittäjätiimi ei ole enää mukana kuvioissa, Capcom ei ole täysin luopunut pelin suhteen.

– Tarkastelemme joka vuosi kehitteillä olevia nimikkeitämme ja viemme joitain projekteja pidemmälle kehitykseen. En voi kertoa paljoa [Deep Downista], mutta olet saattanut huomata, että meillä on edelleen pelin tavaramerkkihakemus, joten emme ole luovuttaneet sen suhteen täysin, Ono paljastaa.

Edellisen kerran Deep Down rantautui esille juurikin tavaramerkkihakemuksen uusimisen myötä vuonna 2017, mutta muutoin pelistä ei ole kuulunut vuosiin yhtään mitään.

Deep Downia kuvailtiin julkistuksen yhteydessä Dragon’s Dogman ja Dark Soulsin perilliseksi, jossa yhdestä neljään pelaajaa taistelivat satunnaisesti luoduissa luolissa fantasiaympäristössä. Pelistä kaavailtiin tuolloin ilmaispelattavaa.

Vuonna 2015 pelin toinen tuottaja Kazunori Sugiura kertoi pelin vision laajentuneen alkuperäisestä, minkä myötä myös projektin kehitysaikaa päätettiin pidentää.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa