Myöhästyä voi tyylilläkin – indiestudio välitti huonot uutiset huumorilla

Moninpelattava Crawl-toimintaropeilu myöhästyy hallinnollisten taakkojen johdosta. Kehittäjät eivät asiasta kuitenkaan masentuneet, vaan päättivät ilmoittaa asiasta persoonalliseen malliin.

12.7.2014 11:15

Jos vuosi 2014 tullaan jostain muistamaan, niin ainakin myöhästyneistä peleistä. Kuukaudesta toiseen projekti jos toinenkin lipsunut välillä jopa merkittävästikin aikataulustaan, mikä on toki pelien laadun kannalta usein positiivinen asia, mutta pelaajana moinen jaksaa usein silti aina myös harmittaa.

Nyt viimeisimpänä australialainen indiestudio Powerhoof on joutunut liittymään lykkääjien joukkoon. Vielä tovi sitten kahden miehen tiimi oli valmis tuomaan heinäkuun 17. päivä pc:lle Crawl-nimisen moninpeliseikkailunsa, mutta suunnitelmiin onkin tullut nyt iso muutos viime hetken verosekoilujen takia.

– Kaikkia oli kunnossa aivan viimeisen askeleeseen asti, kunnes yllättävä hallinnollinen taakka iski ja meille kerrottiin, että se voisi vielä kuukauden ratketakseen. Yritimme löytää keinoa ohittaa tilanteen, mutta emme voineet tehdä mitään, Powerhoof kertoo kotisivuillaan.

Toistaiseksi Powerhoofilla ei tiedetä, milloin Crawl voisi tarkalleen saada julkaisunsa. Studio ei tästä kuitenkaan lannistunut, vaan kehittäjät päättivät ryhtyä työstämään jo valmiiseen peliinsä hieman ylimääräistä sisältöä. Samalla he päättivät lisäksi ilmoittaa huonot uutiset tavanomaista hilpeämmällä tavalla – nimittäin pitkähköllä gif-animaatiolla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mikäli Crawl ei ole ilmestyksenä vielä tuttu, on kyseessä maksimissaan neljää pelaajaa tukeva kevyt toimintaroolipelikokemus. Siinä yksi pelaaja ohjastaa aina luolastoja koluavaa ihmissankaria, kun muut pelaajat yrittävät saada tämän hengiltä muuttumalla esimerkiksi hirviöiksi tai hyödyntämällä luolastoista löytyviä ansoja. Kuka ikinä ihmisen tappaakaan muuttuu itse tuolloin uudeksi sankariksi ja joutuu näin seuraavaksi kohteeksi.

Lähde: Powerhoof

Lisää luettavaa