N64-prototyypistä HD-remasteriin: näin Resident Evil Zero on kehittynyt graafisesti

Capcomin tuore video Resident Evil Zeron remasteroidusta versiosta tarjoaa mielenkiintoisen katsauksen pelin historiaan.

12.7.2015 11:15

Capcom on julkaissut uutta grafiikkavertailumateriaalia liittyen Resident Evil Zeroon. Pelistä remasteroitua versiota parhaillaan työstävä pelitalo esitteleekin uudella videollaan erityisesti tulevan tuotoksensa hiottua visuaalista antia, mutta samalla se tarjoaa mielenkiintoisen katsauksen myös Resident Evil Zeron historiaan.

Vaikka Resident Evil Zero saapuikin kauppojen hyllyille ensimmäistä kertaa vuonna 2002 GameCube-pelinä, yltävät kauhuseikkailun juuret aina Nintendo 64:lle asti. Kun pelin kehitys aikoinaan käynnistettiin, tehtiin siitä vuonna 1999 prototyyppi, jota esiteltiin Tokyo Game Show -messujen yhteydessä kertaalleen. Oheinen video tarjoaakin tuoreen katsauksen siihen, miten Zero on kehittynyt aina noista ajoista lähtien.

Capcomin suunnitelmissa on julkaista Resident Evil Zeron remasteroitu versio ensi vuonna niin Xbox Onelle, PlayStation 4:lle, Xbox 360:lle, PlayStation 3:lle kuin pc:llekin. Peli tarjoaa alkuperäiseen GameCube-seikkailuun nähden ainakin sekä parannetun ulkoasun että myös mahdollisuuden pelata Zeron läpi ilman niin sanottuja tankkikontrolleja.

Lisää luettavaa