N64-prototyypistä HD-remasteriin: näin Resident Evil Zero on kehittynyt graafisesti / Uutiset / pelaaja.fi

N64-prototyypistä HD-remasteriin: näin Resident Evil Zero on kehittynyt graafisesti

12.07.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
6

Capcom on julkaissut uutta grafiikkavertailumateriaalia liittyen Resident Evil Zeroon. Pelistä remasteroitua versiota parhaillaan työstävä pelitalo esitteleekin uudella videollaan erityisesti tulevan tuotoksensa hiottua visuaalista antia, mutta samalla se tarjoaa mielenkiintoisen katsauksen myös Resident Evil Zeron historiaan.

Vaikka Resident Evil Zero saapuikin kauppojen hyllyille ensimmäistä kertaa vuonna 2002 GameCube-pelinä, yltävät kauhuseikkailun juuret aina Nintendo 64:lle asti. Kun pelin kehitys aikoinaan käynnistettiin, tehtiin siitä vuonna 1999 prototyyppi, jota esiteltiin Tokyo Game Show -messujen yhteydessä kertaalleen. Oheinen video tarjoaakin tuoreen katsauksen siihen, miten Zero on kehittynyt aina noista ajoista lähtien.

Capcomin suunnitelmissa on julkaista Resident Evil Zeron remasteroitu versio ensi vuonna niin Xbox Onelle, PlayStation 4:lle, Xbox 360:lle, PlayStation 3:lle kuin pc:llekin. Peli tarjoaa alkuperäiseen GameCube-seikkailuun nähden ainakin sekä parannetun ulkoasun että myös mahdollisuuden pelata Zeron läpi ilman niin sanottuja tankkikontrolleja.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu

Näyttää taasen siltä että hd remasterissa olisi tunnelma muuttunut joko huonompaan tai parempaan.

Ainoa peli josta olen pelannut aitoa remakea on metro 2033 kun suurin osa on vain näitä HD "remastereita" joissa on lisätty muutama pikseli enemmän ja kadotettu se alkuperäinen tunnelma samalla.

HD remaster on ymmärtääkseni vain modattu alkuperäis peli ja remake on oikeasti rakennettu nollasta uudestaan.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Myisivät tuota protoa edes digitaalisesti parilla eurolla. Toisaalta olis hauska pelata sitä oikeella N64:llä.

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu
Lainaus käyttäjältä snaketus

Myisivät tuota protoa edes digitaalisesti parilla eurolla. Toisaalta olis hauska pelata sitä oikeella N64:llä.

Minkäköhän näköisiä N64 ja PS2 pelit olisivat nyt jos pelin kehittäjät olisivat pysyneet ainoastaan noilla alustoilla?
Sen tiedän että lähes jokaiselta pelivuosikymmeneltä löytyy joitain ihmisiä jotka ovat laittaneet pelejä toimimaan laitteilla joiden uskottiin olevan mahdottomia.

Käyttäjän Shunichiro kuva
Shunichiro

R0 on lempparini Resident Evileistä, joten suhtaudun sen kajoamiseen epäilevästi. Mielestäni GC-originaali on vielä tänä päivänäkin erinomaisen näköinen ja paljon tunnelmallisempi kuin tämä liian muoviselta näyttävä HD Remaster. Rebeccan sievät kasvot ovat jälkimmäisessä kuin botoxbileiden jäljiltä, taustagrafiikkaa on aika reilustikin kropattu widescreenin aikaansaamiseksi ja liian terävässä valaistuksessa ei ole alkuperäisen syvyyttä. Juuri samoista syistä en ole hankkinut RE1 remaken HD remasteria. Tietenkin uudet pelaajat saavat erinomaisen pelin eivätkä tiedä/välitä, miltä peli on joskus näyttänyt/tuntunut. Silti valitan, sillä Capcom tekee näitä halpamaisia "remastereita" nykyään vähän joka pelistä...

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä rautahuilu

Lainaus käyttäjältä snaketusMyisivät tuota protoa edes digitaalisesti parilla eurolla. Toisaalta olis hauska pelata sitä oikeella N64:llä.

Minkäköhän näköisiä N64 ja PS2 pelit olisivat nyt jos pelin kehittäjät olisivat pysyneet ainoastaan noilla alustoilla?
Sen tiedän että lähes jokaiselta pelivuosikymmeneltä löytyy joitain ihmisiä jotka ovat laittaneet pelejä toimimaan laitteilla joiden uskottiin olevan mahdottomia.

Niinpä. Juuri tämän vuoksi olisin halunnut nähdä yhden MGS-pelin vielä PS3:lla. Olisi ollut kiva nähdä mihin se CELL oikein taittuu osaavissa käsissä.... <Juuri samalla muistaa, että Phantom Pain tulee myös PS3:lle>. :D

Käyttäjän jr11 kuva
jr11
Lainaus käyttäjältä snaketus

Lainaus käyttäjältä rautahuiluLainaus käyttäjältä snaketusMyisivät tuota protoa edes digitaalisesti parilla eurolla. Toisaalta olis hauska pelata sitä oikeella N64:llä.

Minkäköhän näköisiä N64 ja PS2 pelit olisivat nyt jos pelin kehittäjät olisivat pysyneet ainoastaan noilla alustoilla?
Sen tiedän että lähes jokaiselta pelivuosikymmeneltä löytyy joitain ihmisiä jotka ovat laittaneet pelejä toimimaan laitteilla joiden uskottiin olevan mahdottomia.

Niinpä. Juuri tämän vuoksi olisin halunnut nähdä yhden MGS-pelin vielä PS3:lla. Olisi ollut kiva nähdä mihin se CELL oikein taittuu osaavissa käsissä.... .

Phantom Pain on tulossa myös PS3:lle joten siitä vaan testamaan miten se taittu kunhan julkastaan