Näin EA selittää uuden Sims-pelin kummia puutteita / Uutiset / pelaaja.fi

Näin EA selittää uuden Sims-pelin kummia puutteita

8.07.2014 // Kirjoittanut: Janne Pyykkönen
15

Sims-fanit hämmästyivät äskettäin, kun selvisi, että syksyllä ilmestyvästä Sims 4:stä on karsittu sarjalle perinteisiä ominaisuuksia. Pelistä ulos jäivät mm. taaperoikäiset simit sekä monen simin elämässä (ja kuolemassa) tärkeää osaa näytelleet uima-altaat.

Närkästyneet Sims-fanit ehtivät käynnistää jo vetoomuksen altaiden pelastamiseksi. Pelintekijät joutuivat puolustuskannalle, ja nyt Sims 4:n tuottaja Rachel Franklin on kommentoinut tapausta virallisessa Sims-blogissa.

Franklinin mukaan pelintekijät ovat altaiden sijasta käyttäneet aikaansa mm. uuteen rakennustilaan ja simien elävämpään animaatioon: tekoihmisillä on nyt mm. 7 eri kävelytyyliä, 320 tunnepohjaista animaatiota ja 600 reaktiota eri esineisiin.

- Lopulta tulimme siihen tulokseen, että saadaksemme kaiken uuden tekniikan mukaan meidän täytyisi tehdä kompromisseja, jotka aiheuttaisivat pettymyksen joillekin faneillemme. Se on katkera kalkki juotavaksi, mutta uskokaa pois, meidän visiomme Sims 4:stä vaati keskittymistä, Franklin kirjoittaa.

Vanhat Sims-fanit osaavatkin jo arvella, mitä tämä tarkoittaa altaiden ja taaperoiden kannalta. Pelin tuottaja Ryan Vaughan sivusi samaa ongelmaa omassa blogikirjoituksessaan. 

- Olemme rakentamassa uskomattoman vahvaa perustusta, jonka on mahdollista täyttää kaikki toiveenne tulevina vuosina. Sims 4:n tulevaisuus on valoisa, Vaughan kirjoitti.

Odotammekin siis Sims 4: Allasbileet- ja Sims 4: Taaperon elämää -laajennuspakettien vääjäämätöntä julkistusta.

Lähteet: EA, Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän erakko kuva
erakko

Kyllähän tuo järkeen käy. Ja niin, lisäosia odotellessa!

Käyttäjän Kahvikuppi kuva
Kahvikuppi

Ei kehdannut suoraan sanoa, että ne on leikattu erillisiksi DLC paketeiksi hintaan 19,95 kappale.

Käyttäjän Sefriol kuva
Sefriol

Ei olisi tarvinnut selitellä, sillä kaikki tiesivät vastauksen: raha.

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn
Lainaus käyttäjältä Kahvikuppi

Ei kehdannut suoraan sanoa, että ne on leikattu erillisiksi DLC paketeiksi hintaan 19,95 kappale.

Koska kyseessä on EA, 19,95 per taapero. Uima-altaalle isketään puolestaan litrahinta: euro per litra, pienin uima-allas on tuhat litraa.

Käyttäjän JUSSSSS kuva
JUSSSSS

320 ilmettä ja 600 reaktiota (joiden eroja kukaan ei kuitenkaan huomaa/ketään ei kiinnosta) ovat siis tärkeämpiä kuin uima-altaat ja "taaperot". Selvähän tämä on, että DLC:na myydään sitten myöhemmin.

En tiedä mihin EA:ta vertaisi, mutta Pohjois-Korea alkaa kuulostaa aika osuvalta vertauskuvalta...

Käyttäjän olight kuva
olight
Lainaus käyttäjältä JUSSSSS

En tiedä mihin EA:ta vertaisi, mutta Pohjois-Korea alkaa kuulostaa aika osuvalta vertauskuvalta...

Kun ei tiedä mitä mihinkin vertaa kannattaa se silloin jättää tekemättä.

DLC:t on ollut Sims peleissä jo pitkään, SIms2:ssa oli 8 lisäosaa ja 3:ssa oli jo 11 lisäosaa, jos DLC:t närästää kannattaa ne jättää ostamatta :)

Täytyy muistaa että peli/julkaisia yhtiöt eivät ole kuitenkaan hyväntekeväisyys yrityksiä, vaan toimivat samalla tavalla kuin esimerkiksi Pelaaja, Saarioinen ja Sonera. Kaikki yhtiöt pyrkivät tekemään tulosta omistajilleen, samalla kun työllistävät ison kasan ihmisiä jotka taas saavat tekemästään työstään palkkaa. Tuskin edes Pelaaja lehden työntekijät ilmaiseksi lehteä tekisivät?

Käyttäjän LeijonaPoika kuva
LeijonaPoika
Lainaus käyttäjältä olight

[quote='käyttäjältä JUSSSSS']En tiedä mihin EA:ta vertaisi, mutta Pohjois-Korea alkaa kuulostaa aika osuvalta vertauskuvalta...[/quote]

Kun ei tiedä mitä mihinkin vertaa kannattaa se silloin jättää tekemättä.

DLC:t on ollut Sims peleissä jo pitkään, SIms2:ssa oli 8 lisäosaa ja 3:ssa oli jo 11 lisäosaa, jos DLC:t närästää kannattaa ne jättää ostamatta :)

Täytyy muistaa että peli/julkaisia yhtiöt eivät ole kuitenkaan hyväntekeväisyys yrityksiä, vaan toimivat samalla tavalla kuin esimerkiksi Pelaaja, Saarioinen ja Sonera. Kaikki yhtiöt pyrkivät tekemään tulosta omistajilleen, samalla kun työllistävät ison kasan ihmisiä jotka taas saavat tekemästään työstään palkkaa. Tuskin edes Pelaaja lehden työntekijät ilmaiseksi lehteä tekisivät?

Selailin tätä postia ja kattelin että missäs se postin viisastelija on. No hyvä että se löytyi :) "Ei kannata verrata jos ei tiedä mihin verrata" :D

Kantani tähän asiaan on yleinen anti-EA. EA poistaa ominaisuuksia ja sitten lisää ne DLC:ihin. Nykyisen kaavan mukaan DLC:tä tulee olemaan 14 ja jokainen 20€ kipale. se tekee 280€ + plus itse peli.

Käyttäjän Galactus kuva
Galactus

Sitten viivästyttäkää peliä. Kyllä nyt kaikki elämänvaiheet pitää olla valmiina. Jos myöhemmin myyvät niitä lisäosan mukana niin on aika naurettavaa(ja arvattavaa). Itse taidan palata ykkösen ja kakkosen pariin.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Kaikki ominaisuudet mitä on sarjassa ollut aiemmin ja jotka koetaan siihen kuuluvan, tulisi olla myös jatko-osissa. Muuten tulee pakostakin tunne (ja uutisen tapauksessa tieto) että nyt on vain raha mielessä rampautettu kokonaisuutta.

Itseä ärsytti jo se että kaiken kattavan San Andreaksen jälkeen GTA IV:ssä olikin suppeampi lentopuoli. Tosin Rockstarin ja GTA:n tapauksessa on hankala uskoa kyseessä olevan vain raha, sillä GTA (ja Rockstar) myy joka tapauksessa. Silti kyseinen seikka vähän harmitti itseäni. Ei enää tosin kun saatiin se uuden sukupolven San Andreas GTA V:sta.

Käyttäjän Joulupukki kuva
Joulupukki

Joo-o, todella vahvan perustuksen. Ei ole 64 bittistä tukea, joten nauttikaa 4 gigan muistista, ei avointa maailmaa, ei create a styleä. Noita ei enää myöhemmin voi lisätä, tai voi, mutta helpommaksi tulee tehdä uusi peli. Mut, eii...pelin pitää pyöriä 15 vuotta vanhoilla masiinoilla ja tapleteilla ja kännyillä, että ois mahdollisimman paljon asiakaspohjaa.

Miettikää jos cdproject red tekis tän pelin...sen sijaan että tekisi peli maailmoista pienemmän ja poistettaisiin ominaisuuksia, sekä heikennetään grafiikkoja, peli olisi moninverroin isompi, upeampi ja monipuolisempi.

Listataampa tähän ominaisuuksia joita sims nelosessa puuttuu mitä oli aiemmissa osissa peruspelissä, ilman dlc;Tä.
1.Ei Avointa maastoa 2. Ei väripalettia 3. Ei create a style(tosin nyt ea voi tehdä eri värejä samasta esineestä ja vaatteesta niinkuin kakkosessa ja kehua kuinka paljon enemmän "eri" esineitä tulee perus ja lisäreissä, verrattuna kolmoseen 4. Ei uima altaita 5. Ei naperoita 6. Ei ihoväri slideriä 7.Ei uimavaatteita 8. Ei uintia joissa ja järvissä. 9. ei kaninkoloja 10. Ei lemppari värejä,ruokaa ja musaa 11. Ei kouluja, kauppoja poliisiasemia jne. 12. Työpaikkoihin mennessä sims vain katoaa, thats it. 13. Ei tarinan etenemistä lukuunottamatta ikääntymistä, kuolemista ja lähtemistä ja tulemista. 14. Ei haalennusta(opacity) meikkeihin. 15. Ei kellareita 16. Jos teet perustuksia taloon, niin se tulee tontin jokaiseen rakennelmaan. 17. Tontin koko maksimissaan 50x50(ennen 60x60) 18. Latauskartat jälleen(perus pelin lataukset kestää noin 20-30 sekkaa kehittäjien mukaan ilman lisäreitä) 19. Heikompilaatuiset hiukset 20. Maksimissaan kolme kerrosta taloon. (sims 3 sai 4+kellarikerrokset.) 21. Maksimissaan 25 tonttia per kaupunki. (sims 3 aloituskaupungissa oli 92 tonttia)
Nämä todennäkisesti jäävät pois pelistä: ei tontin maaston muokkaus toolia, ei lampien luontia, ei autoja(koristeita vaan), todennäköisesti yliluonnolliset simit puuttuu.