Näin syntyy ihmisläheinen ja kuvankaunis sotapeli Valiant Hearts

Ubisoft jatkaa UbiArt-peliensä esittelyä kehittäjäpäiväkirjojen muodossa. Nyt on vihdoin Valiant Heartsin aika päästä syyniin.

25.5.2014 10:05

Ubisoft on ryhtynyt julkaisemaan kehittäjäpäiväkirjaa kesällä saapuvasta Valiant Hearts: The Great War -pelistään. Videosarjan muodossa jaettavan päiväkirjan ensimmäinen osa pureutuu varsinkin siihen, miten seikkailupelimäiseen muottiin ujutettu sotapeli onkaan alkujaan saanut muotonsa.

Valiant Hearts on jälleen yksi Ubisoftin omalle UbiArt-pelimoottorille rakennettu peli. Kuten siis sekä tuoreimmissa Rayman-peleissä että myös uutuusroolipeli Child of Lightista, näyttelee käsintehty taide suurta osaa uutukaisenkin ulkoasussa. Kuinka ollakaan peli saikin osittain alkukipinänsä sen taideohjaajana toimivan Paul Tumelairen sarjakuvamaisista luonnoksista, joiden tunnelmallinen vivahde iski nopeasti moniin Ubisoftin sisällä.

Tapahtumiltaan Valiant Hearts sijoittuu ensimmäiseen maailmansotaan, joka kehittäjiensä mukaan on peleissä ollut hyvin vähäisesti aiemmin esillä. Suunnan valitsemisessa on auttanut erityisesti se, että peliä työstävän ranskalaisen Ubisoft Montpellier -studion jäsenistä monilla on ollut tavalla jos toisella kytköksiä sotaan esimerkiksi isovanhempiensa kautta. Peli ei suoranaisesti lähde toki kertomaan täysin faktapohjaista tarinaa sodasta, mutta Ubisoftilla vakuutellaan, että peliä on kyllä kehitetty laajan taustatyön tukemana.

Latausmuodossa jaettava Valiant Hearts: The Great War on kehitteillä niin PlayStation 4:lle, PlayStation 3:lle, Xbox Onelle, Xbox 360:lle kuin pc:llekin. Se on määrä julkaista kesäkuun 25. päivä.

Lisää luettavaa