Naughty Dog epävarma seuraavasta pelistään – ”Se voisi olla Part III, se voisi olla jotain täysin uutta” / Uutiset / pelaaja.fi

Naughty Dog epävarma seuraavasta pelistään – ”Se voisi olla Part III, se voisi olla jotain täysin uutta”

10.06.2020 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
13
Naughty Dog, The Last of Us Part II, Neil Druckmann

Naughty Dogin käsikirjoittaja ja luova ohjaaja Neil Druckmann on paljastanut uudessa haastattelussa, ettei hän tiedä täysin, mitä peliä studio alkaa kehittää seuraavaksi.

GQ:n laajassa haastattelussa käydään tarkemmin läpi The Last of Us Part II:n kehitystä, siihen vaikuttaneita inspiraatioita, diversiteetista ja tulevasta HBO-sarjasovituksesta. Druckmann myös vihjailee, mihin suuntaan Naughty Dog saattaisi lähteä seuraavan pelin osalta:

– Kun alat saattaa asioita päätökseen, luovan ideoinnin kannalta velvollisuuksia on alati vähemmän ja alat miettiä väistämättä seuraavaa juttua. Joten kyllä, seuraava peli voisi olla Part III, se voisi olla täysin uusi IP, Druckmann toteaa.

Mielenkiintoisinta Druckmannin kommentissa on se, ettei sen perusteella The Last of Us -sarjaa näyttäisi olevan ainakaan tarinallisesti aikeissa kuopata Part II:n jälkeen. Maininnan Part III:sta voisi ottaa myös sen suuntaisesti, että jatko voisi jossain muodossa olevan mahdollista toteuttaa ja siitä kenties on jo jotain ideoita elämässä.

Mitään tämän suuntaista ei tietenkään ole vahvistettu.

Studion toisen suuren pelisarjan, Unchartedin, kohdalla Naughty Dog ilmoitti jo ennen neljännen osan A Thief’s Endin julkaisua, että se jäisi päähenkilönsä Nathan Draken viimeiseksi seikkailuksi.

Lähde: GQ

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Audiovarmennus kuva
Audiovarmennus

Seuraavassa pelissä voisi väkisin väännettyjä toimintakohtauksia rajoittaa ja tarjota vaihtoehtoisia etenemistapoja. Seikkailuina huippupelejä mutta räiskintä vituttaa joka kerta.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Ennen kolmosta voisin todella mieluusti ottaa vaikka sen erillisen moninpelin.

Kolmas osakin kyllä kelpaa mutta täytyy vähän tarinallisesti jo epäillä hommaa. Riittääkö siellä ehjiä ja mielenkiintoisia tarinoita vielä kolmanteenkin osaan? Ennakkojen ja huhujen perusteella kakkonen lunastaa ainakin odotukset, joten kai se kolmonenkin tulee vain jos näkevät järkevänä.

Lainaus Audiovarmennus

Seuraavassa pelissä voisi väkisin väännettyjä toimintakohtauksia rajoittaa ja tarjota vaihtoehtoisia etenemistapoja. Seikkailuina huippupelejä mutta räiskintä vituttaa joka kerta.

En tiedä mitä tarkalleen tarkoitat "väkisin väännetyillä" mutta olen samaa mieltä mikäli tarkoitat tilanteita, joissa tulee jokin skriptattu juttu, joka pakottaa räiskintään tai ylipäänsä pois hiippailusta.

Toisaalta tarinallisesti nuo on usein pakollisia jos tarina vaatii että tilanteessa on paljastunut ja/tai tullut tulitaistelu, joten toki on ihan ok niitäkin olla jos niillä on joku peruste. Silti ne usein harmittaa kun tuntuu että oma panostus hiippailuun nollataan.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus zappah

En tiedä mitä tarkalleen tarkoitat "väkisin väännetyillä" mutta olen samaa mieltä mikäli tarkoitat tilanteita, joissa tulee jokin skriptattu juttu, joka pakottaa räiskintään tai ylipäänsä pois hiippailusta.

Toisaalta tarinallisesti nuo on usein pakollisia jos tarina vaatii että tilanteessa on paljastunut ja/tai tullut tulitaistelu, joten toki on ihan ok niitäkin olla jos niillä on joku peruste. Silti ne usein harmittaa kun tuntuu että oma panostus hiippailuun nollataan.

En pysty vastaamaan Audiovarmennuksen puolesta, mutta minusta kaikki hiippailu ja toiminta oli ensimmäisen The Last of Usin riippakivi ja siihen lähestymistapaan oli todennäköisesti taivuttu lähinnä siksi, että pelin piti mennä tyypilliseen AAA-muottiin. Tai sitten Naughty Dogilla ei vain ole yhtään pätevää pelisuunnittelijaa, joka ymmärtäisi vähän muunkinlaisen gameplayn päälle.

Minulta ainakin pääsi aina syvä huokaus, kun lähes jokaisen rauhallisen hetken päätteeksi jostain paukahti paikalle joukko vihollisia, jotka jää jostain järjettömästä syystä partioimaan juuri päähahmojen kulkureitille ja sitten on pakko joko hiippailla tai käydä päälle aseet laulaen. Välillä haluaisi vain tutkia maailmaa rauhassa.

Käyttäjän Kille kuva
Kille
Lainaus Haerski

En pysty vastaamaan Audiovarmennuksen puolesta, mutta minusta kaikki hiippailu ja toiminta oli ensimmäisen The Last of Usin riippakivi ja siihen lähestymistapaan oli todennäköisesti taivuttu lähinnä siksi, että pelin piti mennä tyypilliseen AAA-muottiin. Tai sitten Naughty Dogilla ei vain ole yhtään pätevää pelisuunnittelijaa, joka ymmärtäisi vähän muunkinlaisen gameplayn päälle.

Minulta ainakin pääsi aina syvä huokaus, kun lähes jokaisen rauhallisen hetken päätteeksi jostain paukahti paikalle joukko vihollisia, jotka jää jostain järjettömästä syystä partioimaan juuri päähahmojen kulkureitille ja sitten on pakko joko hiippailla tai käydä päälle aseet laulaen. Välillä haluaisi vain tutkia maailmaa rauhassa.

Tämän syyn takia jäi ykkönen noin kymmenen tunnin jälkeen kesken. Tätä kaavaa, kun käytti myös Unchartedit, niin kyllätymistä oli jo ensimmäisessä pelissä. Pelasin kuitenkin kaikki neljä vähän väkipakolla läpi juurikin siinä pelossa, että kohta alkaa taas toiminta. Selkeästi pelien heikoin lenkki. Tosin varmaan tuon ähkyn takia TLoU yköönen odotti vuoden kiintolevyllä, että sitä edes aloitti ja tosiaan jaksoi sen kymmenisen tuntia ja ollut nyt joulukuusta asti taas tauolla ja yllättäen jäi kesken vähän ennen taas yhtä toimintakohtausta.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

En usko että seuraava peli on enää Naughty Dog peli jos jäljellä on enää noin 30% vanhoja työntekijöitä

70% QUIT | Naughty Dog Is Eating Itself Alive: The Last Of Us 2 BURNING Through Staff

Käyttäjän Lahis kuva
Lahis
Lainaus frozen

En usko että seuraava peli on enää Naughty Dog peli jos jäljellä on enää noin 30% vanhoja työntekijöitä

[url="https://www.youtube.com/watch?v=FJdwQmpGs2E"]70% QUIT | Naughty Dog Is Eating Itself Alive: The Last Of Us 2 BURNING Through Staff[/url]

Työntekijät on vain polttoainetta jota lapioidaan höyrykoneen uuniin (loppuun)palamaan. Johdossa sentään pysyy samat herrat nostelemassa osinkojaan.

Käyttäjän Audiovarmennus kuva
Audiovarmennus
Lainaus Haerski

[quote="zappah"]En tiedä mitä tarkalleen tarkoitat "väkisin väännetyillä" mutta olen samaa mieltä mikäli tarkoitat tilanteita, joissa tulee jokin skriptattu juttu, joka pakottaa räiskintään tai ylipäänsä pois hiippailusta.

Toisaalta tarinallisesti nuo on usein pakollisia jos tarina vaatii että tilanteessa on paljastunut ja/tai tullut tulitaistelu, joten toki on ihan ok niitäkin olla jos niillä on joku peruste. Silti ne usein harmittaa kun tuntuu että oma panostus hiippailuun nollataan.[/quote]

En pysty vastaamaan Audiovarmennuksen puolesta, mutta minusta kaikki hiippailu ja toiminta oli ensimmäisen The Last of Usin riippakivi ja siihen lähestymistapaan oli todennäköisesti taivuttu lähinnä siksi, että pelin piti mennä tyypilliseen AAA-muottiin. Tai sitten Naughty Dogilla ei vain ole yhtään pätevää pelisuunnittelijaa, joka ymmärtäisi vähän muunkinlaisen gameplayn päälle.

Minulta ainakin pääsi aina syvä huokaus, kun lähes jokaisen rauhallisen hetken päätteeksi jostain paukahti paikalle joukko vihollisia, jotka jää jostain järjettömästä syystä partioimaan juuri päähahmojen kulkureitille ja sitten on pakko joko hiippailla tai käydä päälle aseet laulaen. Välillä haluaisi vain tutkia maailmaa rauhassa.

No siinäpä se tuli paremmin sanottua ja kun sama kaava on jokaisessa heidän pelissä niin hohhoijaa. Tarinan ja muun teknisen toteutuksen takia näitä on tullut silti pelailtua.

Käyttäjän Kornholic kuva
Kornholic
Lainaus frozen

En usko että seuraava peli on enää Naughty Dog peli jos jäljellä on enää noin 30% vanhoja työntekijöitä

[url="https://www.youtube.com/watch?v=FJdwQmpGs2E"]70% QUIT | Naughty Dog Is Eating Itself Alive: The Last Of Us 2 BURNING Through Staff[/url]

Neil Druckmann myös savusti aikanaan Amy Hennigin ulos Naughty Dogista. Druckmann voisi hyvesignaloida itselleen potkut. Naughty Dog oli parempi firma silloin, kun sitä johti nainen.

Käyttäjän RediWolff kuva
RediWolff

olisivat vain tehneet seuraavaksi ne Uncharted 3 sekä Uncharted 2:sen multiplayerin remaster versiot playstation 4:selle.

Käyttäjän OsKu kuva
OsKu

Uncharted 4 oli mielestäni kevyesti sarjan paras peli ja tarina saatiin hyvin päätökseen. Olisi tietenkin kiva saada noin laadukkaalle sarjalle jatkoa, mutta ehkä on myös parempi että Naughty Dog tekee taas jotain täysin uutta innovaation vuoksi. Tuskinpa nyt tarvitsee myös uutta Last of Us'ia ihan heti.

Aina kun he ovat jotain tehneet niin se on ollut erinomaista laatua, olkoonkin että ensimmäinen Uncharted oli hieman kokeellinen peli aikoinaan. Lämmöllä tulee myös muisteltua huolettomampia Jak & Daxter sekä Crash Bandicoot-aikoja.