Näyttävä toimintaeepos Ryse: Son of Rome pc:lle – 4K-resoluutiolla / Uutiset / pelaaja.fi

Näyttävä toimintaeepos Ryse: Son of Rome pc:lle – 4K-resoluutiolla

7.08.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
25

Xbox Onen julkaisupelien joukkoon lukeutunut Ryse: Son of Rome on kääntymässä pc:lle. Latauskauppoihin pelin tuo Crytek itse, mutta myös fyysinen versio on tupsahtamassa kauppoihin julkaisija Deep Silverin avustuksella.

Pc-versio Rysesta on varustettu kaikella lisäsisällöllä, jonka peli on saanut Xbox Onella. Lisäksi Crytek lupaa, että pc-versio tukee 4K-resoluutiota.

– Olemme antaneet tiimillemme mahdollisuuden näyttää, mihin CryEngine todella kykenee ilman laadussa nähtäviä kompromiseja, kiitos uskomattoman laitteiston, joka on pc-pelaajien saatavilla, Crytek hehkuttaa lehdistötiedotteessaan. 

Ryse: Son of Romen peluu onnistuu pc:llä syksyllä.

Lähde: Crytek

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn

Haluaisinpahan vaan tietää, kuinka paljon kiintolevytilaa tuo digitaalinen versio tulee vaatimaan. 4K-resoluutioon sopivat tekstuurit kun eivät ole kooltaan aivan pienimmästä päästä.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Pääsee tätäkin sitten lopulta pelaamaan vaikka ei tullu ostettua Xbox Onea. Microsoftilla on onkelma, ei yksinoikeuspelejä tarpeeksi, kun kaikki valuu myös PC:lle. Forza: Horizon 2 kun vielä valuisi... Ei kyllä tule valumaan, mutta kuitenkin. Nämä tällaiset uutiset ei kyllä kannusta ostamaan MS:n konsolia.

PS. En ole kiinnostunut Halosta. Enkä Gears of Warista.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus käyttäjältä JNyknn

Haluaisinpahan vaan tietää, kuinka paljon kiintolevytilaa tuo digitaalinen versio tulee vaatimaan. 4K-resoluutioon sopivat tekstuurit kun eivät ole kooltaan aivan pienimmästä päästä.

Eihän resoluutio sinänsä vaikuta tekstuurien tarkkuuteen millään tavalla. Tietysti tarkemmista tekstuureista saa enemmän irti, jos resoluutio on 4K, mutta sitä rajaa ei voida kovin pitkälle joka tapauksessa puskea, koska useimmiten näyttömuistit ovat vielä suhteellisen pieniä. Esimerkiksi Wolfenstein New Orderin sain hörppimään yli 3 gigaa omasta 4:stäni ja se on jo melkoinen ääriesimerkki 40 gigan asennuskokoineen.

Tietysti olisin erittäin iloinen, jos Crytek vaihteeksi puskisi niitä rajoja ja tekisi taas pelin, joka pyörii kunnolla vasta 5-10 vuoden päästä, mutta en oikein usko.

Käyttäjän peelopuu kuva
peelopuu
Lainaus käyttäjältä Haerski

Esimerkiksi Wolfenstein New Orderin sain hörppimään yli 3 gigaa omasta 4:stäni ja se on jo melkoinen ääriesimerkki 40 gigan asennuskokoineen.

Wolfenstein on huono esimerkki, koska machinegames teki pelistä keinotekoisesti noin 40 gigasen vain vinoillakseen pelin laittomasti lataaville.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä Haerski

Lainaus käyttäjältä JNyknnHaluaisinpahan vaan tietää, kuinka paljon kiintolevytilaa tuo digitaalinen versio tulee vaatimaan. 4K-resoluutioon sopivat tekstuurit kun eivät ole kooltaan aivan pienimmästä päästä.
Eihän resoluutio sinänsä vaikuta tekstuurien tarkkuuteen millään tavalla. Tietysti tarkemmista tekstuureista saa enemmän irti, jos resoluutio on 4K, mutta sitä rajaa ei voida kovin pitkälle joka tapauksessa puskea, koska useimmiten näyttömuistit ovat vielä suhteellisen pieniä. Esimerkiksi Wolfenstein New Orderin sain hörppimään yli 3 gigaa omasta 4:stäni ja se on jo melkoinen ääriesimerkki 40 gigan asennuskokoineen.

Tietysti olisin erittäin iloinen, jos Crytek vaihteeksi puskisi niitä rajoja ja tekisi taas pelin, joka pyörii kunnolla vasta 5-10 vuoden päästä, mutta en oikein usko.

Nimenomaan olisi hauska nähdä Crytekilta pitkästä aikaa sitä Far Cry ja Crysis asennetta. Olisi hauska nähdä miltä täysin PC:lle tehty peli näyttäisi, vaikka se ei omalla kokoonpanolla vielä yli viiteen vuoteen maximiasetuksilla toimisikaan pelattavasti.

Käyttäjän Hugejorma kuva
Hugejorma
Lainaus käyttäjältä peelopuu

Lainaus käyttäjältä Haerski Esimerkiksi Wolfenstein New Orderin sain hörppimään yli 3 gigaa omasta 4:stäni ja se on jo melkoinen ääriesimerkki 40 gigan asennuskokoineen.

Wolfenstein on huono esimerkki, koska machinegames teki pelistä keinotekoisesti noin 40 gigasen vain vinoillakseen pelin laittomasti lataaville.

Lisäksi kyseinen tuotos on äärimmäisen huono käännös pc:lle. En tiedä johtuuko pelimoottorista vai mistä, mutta varsinaista tukea ei löydy SLI:lle. Ihmettelin juuri oman koneen kohdalla, kun ei pyöri kunnolla. Tarkistin dataa ja ilmoittaa, että toinen näytönohjain pyörii 0%. Piti tarkistaa netistä ja samaa valittivat muutkin. Edit. "idTech 5 engine does not support SLI or CF"

Itse uutiseen. Olin juuri aloittamassa pelaamaan Ryseä Xone:lla tänään (sain kaverilta pelin lainaksi). Taidan jättää suosiolla sivuun ja pelata pc:llä. Odotan innolla millaista jälkeä Crytekin kaverit ovat saaneet aikaiseksi. Toivottavasti koneessa riittää tarpeeksi potkua pyörittää 1440p resolla.

Käyttäjän OsKu kuva
OsKu

Saisi tulla myös pleikkarille.

Käyttäjän Jarppa kuva
Jarppa
Lainaus käyttäjältä Hugejorma

Lisäksi kyseinen tuotos on äärimmäisen huono käännös pc:lle. En tiedä johtuuko pelimoottorista vai mistä, mutta varsinaista tukea ei löydy SLI:lle. Ihmettelin juuri oman koneen kohdalla, kun ei pyöri kunnolla. Tarkistin dataa ja ilmoittaa, että toinen näytönohjain pyörii 0%. Piti tarkistaa netistä ja samaa valittivat muutkin. Edit. "idTech 5 engine does not support SLI or CF"

Jaa että SLI-tuen puute on sama kuin huono käännös? Sen voi melkein sitten laskea yhden käden sormilla SLI:tä ja CrossFireä natiivisti tukevat pelit. SLI on vielä sen verta niche-viritelmä että sen puutteesta valittaminen on hiukan turhaa.

Jos ei muuta, niin Crytekin viritelmät on aina ollut hyviä testejä koneiden kyykytykseen. Harmi vain kun ekan Crysiksen jälkeen ei ole itse pelien laatu ihan samalla tasolla.

Käyttäjän -raffision- kuva
-raffision-

Maaaailmassa moonta on ihmeelistä asiaa se hämmästyttää kummastuttaa pientää kulkiaaaaaaaaaaaaaaa !

Käyttäjän Marioysikax kuva
Marioysikax
Lainaus käyttäjältä Haerski

Eihän resoluutio sinänsä vaikuta tekstuurien tarkkuuteen millään tavalla. Tietysti tarkemmista tekstuureista saa enemmän irti, jos resoluutio on 4K, mutta sitä rajaa ei voida kovin pitkälle joka tapauksessa puskea, koska useimmiten näyttömuistit ovat vielä suhteellisen pieniä. Esimerkiksi Wolfenstein New Orderin sain hörppimään yli 3 gigaa omasta 4:stäni ja se on jo melkoinen ääriesimerkki 40 gigan asennuskokoineen.

Varmaan tuota juuri tarkoitti että jos peli on 4K valmis, sehän tarkoittaa että myös tekstuurit ja modelit ovat 4K valmiita. Sitähän voi sitten siitä tarvittaessa pienentää jos ei tehot ja muistit koneessa riitä tai voivat 4K tekstuurit laittaa erilliseksi ilmaiseksi lataukseksi niinkuin osa peleistä tekee.