Neo-noir-peli Living Dark paljastui DayZ:n isän pelistudiolta

Dean Hallin pelistudio RocketWerkz puuhailee Astroneers-hallintointipelin lisäksi myös ohjelmallisuuden kautta eläväksi suunniteltua Living Darkia.

17.12.2017 04:56

Jälleen yksi uusi peli on tullut julkisuuteen DayZ:n luoneen Dean Hallin perustamalta RocketWerkz-studiolta. Muutaman kiusoitteluvideon johdattelemana yhtiö on alkanut hiljalleen puhua Living Darkista, jonka kehitystä vetää Bethesdan entinen taitelija Rashad Redic yhdessä myös muutaman muun Bethesda- ja DICE-veteraanin tukemana.

Pelin kotisivuilla Living Darkin on selitetty sijoittuvan avoimeen maailmaan, jossa tarina, hahmot ja dialogi luodaan joka pelikerralla ohjelmallisesti mukaillen samalla pelaajan tekemiä päätöksiä. Varsinkin pelaajan ja pelimaailman hahmojen välisten suhteiden kerrotaan olevan iso asia, sillä teoillaan voi luoda niin ystäviä kuin vihollisia. Hahmojen on myös määrä elää jatkuvasti omaa tavoitteilla kyllästettyä elämäänsä, joka ei ole välttämättä suoraan kytköksissä pelaajaan ja tämän tavoitteisiin.

Varsinaisia pelityylejä on luvatu mukaan useita. Haasteita pitäisi pystyä selättämään niin taistellen, hiippaillen kuin hakkeroiden. Tutkimusvetoista pulmanratkaisua on sitäkin määrä olla tarjolla.

Tyylillisesti Living Darkin on tarkoitus olla niin sanottu neo-noir-seikkailu. Kehitteillä peli on ollut viime vuodesta alkaen.

Toisena hankkeenaan RocketWerkz varhaisjulkaisi Steamissa tällä viikolla Stationeersin. Kyseessä on avaruusasemien- ja -alusten parissa puuhastelua tarjoava hallinnointipeli.

Lähde: Living Dark, Steam

Lisää luettavaa