Nintendo ei halua fanien kuluttavan liikaa mobiilipeleihinsä – estää kumppaneita käyttämästä tuottoisiksi koettuja ansaintamalleja

Nintendo ei halua hyödyntää aggressiivisia ansaintamalleja mobiilipeleissään.

7.3.2019 10:56

Nintendo ei halua yhteistyökumppaneidensa käyttävän liian aggressiivisesti tiettyjä mikromaksumalleja studion mobiilipeleissä, jotta pelaajat eivät joutuisi maksamaan peleistä liikaa.

Tuoreen raportin mukaan yhtiön huolenaiheena on Nintendo-brändin perheystävällisen imagon mahdollinen turmeltuminen, jos se keskittyisi vain rahantekoon mobiilipeleissä. Siksi se on estänyt kumppaneitaan käyttämästä muun muassa keinoja, joilla maksimoitaisiin tuotot.

Dragalia Lost -pelin kehittäneen CyberAgent Inc. -studion emoyhtiö CyGames kertoi tuoreessa raportissa yhtiön aikeista.

– Nintendo ei ole kiinnostunut suuriin tuottoihin yhdestä ainoasta mobiilipelistä. Jos kehittäisimme peliä yksin, tekisimme paljon enemmän rahaa, CyberAgentin edustaja kertoi Wall Street Journalille.

Edustaja mainitsi, että Nintendo pyysi yhtiötä muokkaamaan muun muassa pelin sisäistä lottoa siten, että pelaajat saisivat avattua kaikkein harvinaisimpia hahmoja aiempaa helpommin.

Nintendo on aiemmin todennut, etteivät yhtiön mobiilipelit suoriudu tavoitteistaan odotetusti. Tuoreen raportin mukaan yhtiö näyttäisi olevan kuitenkin päättäväinen etsimään toisenlaisia ratkaisuja asialle kuin alalla yleisesti hyväksi havaitut rahastuskeinot.

Yhtiön seuraava mobiilipeli, Mario Kart Tour, myöhästyi hiljattain kesälle.

Lähde: Game Informer

Lisää luettavaa