Nintendo Network -käyttäjätunnukset lukittu yhteen Wii U -konsoliin – laitteeseen heti suuri päivitys (päivitetty)

Wii U julkaistiin ja näin konsolista paljastui jälleen yhtä jos toista.

24.11.2012 01:09

Wii U julkaistiin eilen Pohjois-Amerikassa ja samaan syssyyn konsolista selvisi jälleen lisää useita yksityiskohtia. Näistä yksi liittyy konsolin verkkopalveluiden vaatimiin Nintendo Network -käyttäjätunnuksiin, joiden Nintendo on nyt vahvistanut olevan lukittuja yhteen Wii U -konsoliin.

Tämä tarkoittaa, ettei pelaajilla ole mahdollisuutta kirjautua omana itsenään esimerkiksi kaverin Wii U:lle. Näin ilmeisesti esimerkiksi ladattavat pelit, tallennukset ja Miiverse-yhteisöpalvelun hallinnointi vaikuttaisivat olevan myös lukittuja yhteen Wii U -konsoliin siinä samalla.

Tukisivullaan Nintendo kuitenkin edelleen vakuuttelee, että tilin käyttö on tarkoitus tehdä vielä mahdolliseksi ainakin ”tulevaisuuden” Nintendo-konsoleilla sekä muillakin alustoilla kuten pc:llä. Täydellisestä lukituksesta ei siis ole kyse.

Sivulla myös huomautetaan käyttäjätunnusten poistoa käsittelevän tiedon ohessa, että tunnusta ei ”yleensä” ole mahdollista siirtää Wii U:lta toiselle. Kenties tilanne voi siis vielä parantua viimeistään sitten, jos ihmisten konsolit alkavat esimerkiksi poksahdella.

Toinen huomionarvoinen seikka konsolin toimintaan liittyen on tapa, jolla laite vaikuttaa nappaavan itselleen aiemmin mainitut yli 4 gigatavua omasta muistivarannostaan. Yhdysvaltalaispelaajat ovat valitelleet, että muun muassa konsolin nettitoimintoja käyttääkseen pelaajien on hankittava konsoliinsa päivitys, joka koonsa johdosta kestää varsin pitkään ladata. Mikäli konsolin virtajohdon repäisee myös kesken prosessin irti, on laitteella suuri riski hajota.

Euroopassa Wii U nähdään marraskuun 30. päivä.

Päivitetty kello 12.26: Verkossa pyörii raportteja, että Wii U:n päivityksestä ainakin osa poistettaisiin konsolista asennuksen jälkeen tai että se ei ainakaan olisi aivan niin iso kun aluksi kuviteltiin. Näin ollen Nintendon mainitsema 4,2 gigaa täytetään ilmeisesti pääosin muulla tapaa laitteen käynnistyksen yhteydessä.

Lähde: Nintendo, Siliconera

Lisää luettavaa