Parhaillaan kehityksessä oleva Super Smash Bros. -sarjan uusin osa ei yritä karata liian kauas juuriltaan. Pelisarjan kehitystä alusta asti vetänyt Masahiro Sakurai on vakuuttanut IGN:lle, että peruselementeiltään tulossa on jälleen pääosin tuttua Smashia.

Pelattavuuden kannalta ratkaisu esimerkiksi tarkoittaa, etteivät perinteiset sivulta kuvatut kentät ole muuttumassa uudessakaan osassa täysin 3D-ympäristöiksi. Sakurai on lisäksi korostanut, ettei hän halua turhaan mutkistaa kontrolleja aiempaa enempää, vaikka esimerkiksi Wii U:n tarjoamia ohjausmahdollisuuksia parhaillaan tutkitaankin.

Uudistuksia mätkintään toki kuitenkin halutaan. Kehittäjät pyrkivätkin jatkuvasti pohtimaan peliin kaikenlaisia pieniä asioita, joita olisi hyvä tuoda perinteisen pelattavuuden rinnalle.

Hahmovalikoimansa osalta peli pyritään pitämään tiukemmin Nintendon tuotteisiin keskittyvänä. Sakurai kyllä myöntää pitäneensä esimerkiksi Solid Snaken sekä Sonicin Brawl-visiittiä hienona asiana, mutta näkee samalla, että peli kadottaa fokuksensa, jos vastaavia hahmoja alkaisi ilmestyä enemmänkin.

Neljäs Super Smash Bros. on parhaillaan kehitteillä sekä Wii U:lle että 3DS:lle. Kehitystyössä Nintendoa auttaa Namco Bandai.

Lähde: IGN

Lisää luettavaa