Nioh 2 päivättiin – sivallukset jatkuvat maaliskuussa / Uutiset / pelaaja.fi

Nioh 2 päivättiin – sivallukset jatkuvat maaliskuussa

31.10.2019 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
1
Nioh 2, Team Ninja

Team Ninja on julkistanut tarkan julkaisupäivän Nioh 2:lle, joka saapuu pelattavaksi 13. maaliskuuta.

Julkaisupäivä paljastettiin uuden trailerin turvin, joka esittelee samalla liudan uutta pelikuvaa tulevasta jatko-osasta ja sen lisäyksistä.

Studio kertoi samalla tarkemmin huomenna, 1. marraskuuta, käynnistyvästä avoimesta betasta, joka jatkuu aina sunnuntaihin 10. marraskuuta saakka.

Pelattavana betassa on alun harjoittelualue, minkä jälkeen peli siirtyy Sunomata-alueelle. Betaa varten voi lyödä oman hahmon tai käyttää ensimmäisen osan Williamia, jos konsolilta löytyy vielä tallenne alkuperäisestä Niohista. Betan läpäisystä avautuu käyttöön Kamaitachi-kypärä pelin lopulliseen versioon.

Nioh 2 julkaistaan PlayStation 4:lle 13. maaliskuuta.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw

Pelasin tuossa vähän aikaa demoa ja yllätyin melko positiivisesti. Eiköhän tämä tule viimeistään Steamista hommattua. Harmi vaan että tietokoneelle peli julkaistaan ilmeisesti vasta ensi syksynä.

Ei tämä kovin paljoa enää Souls-pelejä muistuta, kun tutkit puoliksi Yokai-olentojen hallussa pitämää linnoitusta kalansuomuisen samurain ja kuperkeikoin etenevän lihavan kissan kanssa samalla kun raajat ja päät lentelevät. Viimeistään Yokai-muodossa tai Yokai-kykyjä käytettäessä peli tuntuu ihan omanlaiseltaan teokselta.

Ihan hyvä että uskalsivat lähestyä peliä rohkealla asenteella. Ykkösosaa vaivasi tylsä käsikirjoitus,huono päähenkilö ja mielenkiinnottomat pelialueet, mutta noillakin osa-alueilla vaikuttaisi tapahtuneen parannuksia. En ole vielä pelannut betaa läpi, mutta henkilöhahmot ovat vaikuttaneet ihan mielenkiintoisilta ja vaikka ympäristöt ovat vieläkin hieman rujon näköisiä, niin niissä tuntuisi olevan aikaisempaa enemmän ideaa ja tunnelmaa. Se kirveellä veistetty Geralt on korvattu hahmonluonnilla, joka on toteutettu erittäin hyvin. Oikeastaan voitaisiin puhua jonkinlaisesta Soulsin hahmonluonnin käänteisversiosta, sillä siinä missä Souls-pelissä oli mahdoton tehdä hyvännäköistä hahmoa, niin tässä hahmosta ei saa kunnolla rumaa edes yrittämällä. Kokeeksi kokeilin tehdä luisevan papparaisen valtavilla hörökorvilla, kaksoisleualla, pälvikaljulla ja tuuheilla viiksillä, mutta siitä huolimatta siitä huokui jonkinlaista charmia.

Nostoja