No Man’s Skyn laskeutuminen pc:lle ei sujunut ongelmitta – korjauksia tekeillä

No Man's Sky on ulkona, mutta ei täysin ilman ongelmia varsinkaan pc:llä. Muun muassa suorituskykyongelmista on kiivaasti raportoitu.

13.8.2016 19:56

Pitkään odoteltu avaruustutkiskelupeli No Man’s Sky on osoittautunut viimeisimmäksi peliksi, jonka pc-julkaisu ei ole onnistunut erityisen sujuvasti. Perjantaina myyntiin saapuneen pc-version on raportoitu kärsineen laajalti muun muassa suorituskykyongelmista ja kaatumisista, jotka ovat estäneet joitain pelaajia jopa käynnistämästä peliä kunnolla.

Kehittäjä Hello Games on toki ilmaissut tekevänsä jo kovasti töitä vakauttaakseen ongelmia. Se on pyrkinyt tarjoamaan myös jo joukon mahdollisia väliaikaisia ratkaisuja erilaisiin pelaajien kohtaamiin hankaluuksin. Jotkin käyttäjät saattavat löytää helpotusta esiimerkiksi koneensa ajureita päivittämällä. Hello Games on kertonut myös päivittäneensä pelin sisältämään pc:llä valmiiksi Visual C++ Redist 2010 -ohjelman, jonka puuttuminen saattoi aiheuttaa myös sen pyörittämisen suhteen ongelmia.

Tyystin ilman kaatuiluja ja muutamia muita bugeja No Man’s Sky ei ole toki selvinnyt aivan kaikkien PlayStation 4 -pelaajienkaan käsissä. Hello Games ehtikin kuluvalla viikolla jo ennen pc-version julkaisua palkkaamaan päivityksiä varten kokonaisen laadunvarmistustiimin, joka on kooltaan suurempi kuin itse pelin kehityksestä vastannut joukkio. Myös Sonyn laaduntavalvontaporukka on pyrkinyt varmistamaan, että pelaajien kokemus pelin PlayStation-version parissa pysyisi mahdollisimman sujuvana.

Erinäisistä ongelmista huolimatta No Man’s Sky näyttäisi olleen tähän mennessä varsin menestyksekäs tuotos kehittäjilleen. Hello Games -perustaja Sean Murray on esimerkiksi Twitter-tilillään osoittanut toistuvasti äimästystään siitä, miten monet pelaajat ovat löytäneet tiensä jo pelin pariin.

Lähde: Hello Games

Lisää luettavaa