Nvidia haluaa lisää klassikkopelejä ray tracing -aikaan – käsittelyssä jo ”rakastettu” nimike

Nbdivian Lightspeed Studio pääsee näyttämään osaamistaan seuraavaksi remasterointitiiminä.

13.10.2019 16:05

Nvidia haluaa jatkaa tämän päivän peliteknologian esittelyä takavuosien klassikkonimikkeisiin. Aiemmin kesällä se julkaisu uuden säteenseurantaa tukevan version Quake II:sta, ja nyt tuoreessa työpaikkailmoituksessaan se on vahvistanut, että se on käynnistänyt kokonaisen ohjelman pelien remasterointikäsittelyä varten.

Ennen kaikkea Nvidian toiveena on poimia ”muutamia parhaimpia nimikkeitä menneiltä vuosikymmeniltä” ja tuoda ne sitten säteenseuranta-aikaan. Teknologiayhtiötä kiinnostaa nimenomaan pelien visuaalinen puoli, kun taas klassikoiden pelattavuus on määrä jättää entiseen kuosiin.

Jo tässä vaiheessa Nvidia kertoo napanneensa käsittelyyn kaikkien tunteman ja rakastaman nimikkeen. Enempää yksityiskohtia se ei ole tällä saralla vielä valmis kuitenkaan kertomaan.

Työpaikkailmoituksessa haetaan tuottajaa nimenomaan Nvidian Lightspeed Studios -tiimiin, joka ennen Quake II:n päivittämistä oli erikoistunut sovittamaan pelejä Nvidia Shieldin kaltaisia Android-laitteita varten. Näiden nimikkeiden joukkoon lukeutuu Half-Life 2:n, Portalin ja Super Meat Boyn kaltaisia nimikkeitä, joskin erikoisempina tapauksina Kiinaa varten se on tehnyt Shield-käännöksiä myös Super Mario Galaxyn ja The Legend of Zelda: Twilight Princessin kaltaisista Wii-peleistä.

Lähde: Nvidia

Lisää luettavaa