Nvidia haluaa lisää klassikkopelejä ray tracing -aikaan – käsittelyssä jo "rakastettu" nimike / Uutiset / pelaaja.fi

Nvidia haluaa lisää klassikkopelejä ray tracing -aikaan – käsittelyssä jo "rakastettu" nimike

13.10.2019 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1
Nvidia, Lightspeed Studios, Quake II, ray tracing, säteenseuranta, GeForce, remaster, remasterointi,

Nvidia haluaa jatkaa tämän päivän peliteknologian esittelyä takavuosien klassikkonimikkeisiin. Aiemmin kesällä se julkaisu uuden säteenseurantaa tukevan version Quake II:sta, ja nyt tuoreessa työpaikkailmoituksessaan se on vahvistanut, että se on käynnistänyt kokonaisen ohjelman pelien remasterointikäsittelyä varten.

Ennen kaikkea Nvidian toiveena on poimia "muutamia parhaimpia nimikkeitä menneiltä vuosikymmeniltä" ja tuoda ne sitten säteenseuranta-aikaan. Teknologiayhtiötä kiinnostaa nimenomaan pelien visuaalinen puoli, kun taas klassikoiden pelattavuus on määrä jättää entiseen kuosiin.

Jo tässä vaiheessa Nvidia kertoo napanneensa käsittelyyn kaikkien tunteman ja rakastaman nimikkeen. Enempää yksityiskohtia se ei ole tällä saralla vielä valmis kuitenkaan kertomaan.

Työpaikkailmoituksessa haetaan tuottajaa nimenomaan Nvidian Lightspeed Studios -tiimiin, joka ennen Quake II:n päivittämistä oli erikoistunut sovittamaan pelejä Nvidia Shieldin kaltaisia Android-laitteita varten. Näiden nimikkeiden joukkoon lukeutuu Half-Life 2:n, Portalin ja Super Meat Boyn kaltaisia nimikkeitä, joskin erikoisempina tapauksina Kiinaa varten se on tehnyt Shield-käännöksiä myös Super Mario Galaxyn ja The Legend of Zelda: Twilight Princessin kaltaisista Wii-peleistä.

Lähde: Nvidia

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Mikanes kuva
Mikanes

Switch Home tukee säteenseurantaa, kun ensi vuonna tulee uutena jäsenenä Switch-tuoteperheeseen. Switch Lite julkaistiin viime kuussa pelkäksi käsikonsoliksi, kun taas Switch Home (huhuissa Pro) on tarkoitettu vain kotikonsoliksi. Julkaisupeliksi on huhuiltu Zelda Breath of the Wildin jatko-osaa, jonka kerrotaan rullaavan täysin natiivisti arvoilla 4K/60fps. Pelin lisänimeksi on vuotojen mukaan tulossa Breath of the Darkness.

Itse konsoli siis nojaa samoihin Switch-peleihin, mutta paremmilla spekseillä pyörii kotona. Julkaisuikkunan kerrotaan olevan joulu 2020 - maaliskuu 2021. Hinnan kerrotaan olevan 400$.

Kommentoin tähän uutiseen, koska Nvidian rautaahan tuo Nintendon uusi aparaatti tulee käyttämään. Saattavat uutisessa viitata, että joku Nintendon klassikko on saamassa tuon säteenseurantakäsittelyn, vaikkapa Metroid Prime.

Nostoja