The Sims -pelin samaa sukupuolta olevien pelihahmojen suhteet tulivat mukaan vahingon kautta, pelin ohjelmointitiimiin kuuluva Patrick J. Barrett III on kertonut The New Yorker -lehdelle.

Barrett kertoo haastattelussa, kuinka hän tuli mukaan The Sims -tiimiin 90-luvun lopulla. Hän sai eteensä vanhan suunnittelunivaskan, jossa oli mukana samaa sukupuolta olevien hahmojen suhteita – uudessa suunnitelmassa näitä ei olisi ollut. Ohjelmointitiimi ujutti vanhan suunnitelman mukaisesti seksuaalivähemmistöt mukaan peliin.

Kun vuoden 1999 E3-messuilla pelin demoversiossa kaksi naista suuteli keskenään EA:lla huomattiin, että se sopi pelin tyyliin paremmin kuin hyvin, joten he päättivät pitää samaa sukupuolta olevien pelihahmojen suhteet pelissä.

Kun asiasta oli kerran päätetty ja samaa sukupuolta olevat pelihahmot saatiin sisäistettyä pelimekaniikkaan ilman ongelmia, EA ei enää katsonut taakseen.

”Tuohon aikaan samaa sukupuolta olevien ihmisten suhteita ei vastustettu niin voimakkaasti kuin nykyään. Oikeistomedia ei voinut tuolloin huutaa agendaansa ja vihapuhettaan yhtä helposti esimerkiksi netin ja Twitterin välityksellä kuin nykyään”, Barrett kertoo.

Lähde: Polygon.

Lisää luettavaa