Oliko Dark Soulsin vaikeustaso liikaa? Easy-mode ohjaajan ajatuksissa

Dark Soulsin sadistinen vaikeustaso on tuottajan mielestä rajoittanut pelin yleisöä. Helppo pelitila ajatuksissa.

5.9.2012 06:48

Dark Souls -tirehtööri Hidetaka Miyazaki pohtii kirjaimellisen easy moden lisäämistä From Softwaren sadistisen hankalaan toimintaroolipeliin.

Dark Souls on melko vaikea peli, eivätkä kaikki pelaajat ole siihen uskaltaneet tarttua. Tilanne on hankala ja olen miettinyt helpotetun pelitilan lisäämistä, jonka kaikki voisivat läpäistä, Miyazaki kommentoi Metrolle antamassaan haastattelussa.

– Toisaalta oletan pelaajien vierastavan liian helppoja pelejä. Pelaajat haluavat mielenkiintoisia ja vaivanarvoisia teoksia, joiden stressaavat ja vaikeuttavat elementit, jotka eivät positiivisella tavalla vaikuta pelikokemukseen poistetaan lopulta.

Miyazakin punainen lanka tuntuu olevan nautittavuus silkan vaikeuden sijaan. Jos helpotettu pelitila Dark Soulsiin saadaan, se ei tietenkään ole kuin vaihtoehto. Sadistisesta pelaamisesta alkuperäisellä vaikeustasolla nauttivat saavat edelleen jatkaa haasteiden parissa.

Pelisarjan mahdollisesta jatkosta Miyazaki kommentoi seuraavaa:

Jos Dark Soulsille päätetään luoda jatkoa, ei ole mitenkään varmaa olenko itse mukana kehitysprosessissa. Asia ei ole minun käsissäni, joten on parempi jättää spekulointi sikseen.

Lähde: GameInformer

Lisää luettavaa