PayDay 2 -kehittäjä joustaa mikromaksujensa kanssa vihamyrskyn kourissa / Uutiset / pelaaja.fi

PayDay 2 -kehittäjä joustaa mikromaksujensa kanssa vihamyrskyn kourissa

21.10.2015 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
3
Payday 2 -kehittäjä joustaa mikromaksujensa kanssa vihamyrskyn kourissa

PayDay 2:n paljon puhuttaneeseen mikromaksupolitiikkaan on löydetty kompromissi.

Viime viikon lopulla peliin kassakaappien muodossa lisätyt mikromaksut ovat olleet monien keskustelufoorumien kuumin puheenaihe viime päivinä. Varsinaisesti vastaava toiminta ei juuri kohauttaisi nykypäivän rahastuspolitiikkaan tottuneita pelaajia, ellei peliä kehittävä Overkill Software olisi toistellut useampaan kertaan pitävänsä teoksensa mikromaksuvapaana.

– Ei. Ei. Luoja, toivottavasti ei. Ei ikinä, pelin pääsuunnittelija David Goldfarb totesi mikromaksuista kyselleelle GameSpotille vuonna 2013.

Vihamyrskyn silmään joutunut Overkill Software vakuutti sunnuntaina kuuntelevansa fanien palautetta, mutta ilmoitti kompromissia lykättävän vähintään viikon loppuun asti. Pelin tämänpäiväinen päivitys tuo kuitenkin mukanaan odotettua hätäisemmän ratkaisun: kassakaappien avaamiseen tarvittavia, oikealla rahalla ostettavia poria voi nyt myös ansaita onnistuneista ryöstöistä pulittamatta niistä pennostakaan.

Tiedossa ei ole, kuinka harvinaisia ilmaiset porat ovat, mutta oletettavasti Overkill pyrkii löytämään tasapainon, joka ei pilaa maksullisten porien arvoa. Tällä hetkellä porat kustantavat Steamissa 2,20 euroa kappale, ja kassakaappien harvinaisimmista aarteista pyydetään Steamin kauppapaikalla jopa viittäkymmentä euroa.

Lähde: Overkill Software, VG247, Kotaku

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu

Kiinnostus loppui joo sen yhden crimefestin aikana kun annettin hirveät xp boostit ja yhtäkkiä kaikki olivatkin 5-90 tasolla ja taidoiltaan vastaavat 0-60 tasoa.

Käyttäjän onnistunyt kuva
onnistunyt
Lainaus käyttäjältä rautahuilu

Kiinnostus loppui joo sen yhden crimefestin aikana kun annettin hirveät xp boostit ja yhtäkkiä kaikki olivatkin 5-90 tasolla ja taidoiltaan vastaavat 0-60 tasoa.

Kuulostaa äärimmäisen epätasapainoiselta.

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu
Lainaus käyttäjältä onnistunyt

Kuulostaa äärimmäisen epätasapainoiselta.

Liiottelen ehkä vähän mutta crimefestin jälkeen vain äärimmäisen harvoin pääsi vaikeampia heistejä läpi 1-jotain - 2-60 ja vastaavien kanssa kun aikaisemmin porukka oli ollut hyvä jos oli tasoa 1-90, loppui se pelaaminen siihen kun porukan taitoja ei enää pystynyt ollenkaan arvioimaan tasojen perusteella.
Toinen yhtä ärsyttävä on ollut hoxton breakout jonka antaman xp:een määrä oli aivan naurettava verrattuna joihinkin vaikeampiin ryöstöihin.

Aikaisemmin olisin suositellut peliä kaikille cooppi pelien ystäville mutta en enää aseiden tasapainon huononnuttua ja viimeaikaisen mikromaksupaskamyrskyn takia.

Taidan kokeilla onko payday the heistillä vielä pelaajia.