Pelaaja-lehden heinä- ja elokuun kesänumero 224 on kaupoissa. Laadimme sen sivuille jättikatsauksen Amplitude Studiosin 17. elokuuta ilmestyvästä Humankind-strategiapelistä, joka aikoo tosissaan haastaa klassisen Civilizationin omassa lajityypissään.

Artikkelissa perehdytään kattavasti Humankindin perusideaan, jossa keskeinen voittomekaniikka on maine, eli fame. Pelattavat kansat eivät kehity tyhjiössä. vaan pelaajan pitää reagoida naapurien ja kartan perusteella. Kaupungitkin ovat saaneet mallia Endless Legendsistä. Kartta on erotettu erillisiin lääneihin, joista jokaisessa voi olla yksi kaupunki tai tukikohta. Humankindissa on strategiapeliksi myös vahva tarinallinen sävy, joka muistuttaa Paradoxin suurstrategioista, kuten Crusader Kings -peleistä.

Ensitestin lisäksi lehden sivuilla on haastattelussa Humankindin johtava pelisuunnittelija William Dyce ja pääkäsikirjoittaja Jeff Spock, jotka kertovat muun muassa Amplituden visiosta ja siitä, millaista on haastaa Civilizationin kaltainen instituutio.

Humankindin koko kuusisivuisen jättiennakon voi lukea kokonaisuudessaan Pelaaja-lehden kesänumerosta 224. Osta irtonumero alta digitaalisena tai Pelaaja Shopista paperisena – sekä laita tulevat numerot tilaukseen! Löydät lehden myös hyvin varustetuista Lehtipisteistä kautta maan.

Lisää luettavaa