TikTok tunnetaan yhtenä sosiaalisen median suosituimmista videoalustoista ja sen käyttäjämäärät ovat olleet tasaisessa nousussa viime vuosien aikana. Nyt alusta on päättänyt ryhtyä tarjoamaan käyttäjäkunnalleen myös mahdollisuutta sovelluksen sisäiseen mobiilipelaamiseen.

TikTok aloitti testaamaan pelien suosiota kaikessa hiljaisuudessa muutama viikko sitten. Kokeilun tarkoituksena on selvitellä rajattujen testikausien ja -alueiden kautta kuinka hyvin sovelluksen käyttäjät ottavat pelitarjonnan vastaan ja millä tavoin he hyödyntävät pelilinkkejä tuottaessaan omaa sisältöään.

TikTok liittyyy siis Facebookin ja Snapchatin joukkoon sosiaalisen median alustoina, jotka tarjoavat käyttäjilleen mobiilipelaamisen mahdollisuuden. Parhaillaan pelattavissa olevien pelien kehittelijöinä ovat toimineet FRVR, Lotum, Nitro, Voodoo ja Aims Lab -pelistudiot.

Myös Suomi on mukana tässä kokeilussa. Sovelluksen käyttäjät pääsevät lisäämään pelilinkkiä omiin videoihinsa viimeiseltä näyttöruudulta ennen ”julkaise” napin painamista. Klikkaamalla kohtaa ”Lisää linkki” avautuu valikko, josta on mahdollista valita yhdeksän eri pelin joukosta. Tarjolla ovat tällä hetkellä nimikkeet RestZoo, Basketball FRVR, Tap the Difference, Peek a Who, Pride Run, Influencer Run, Space Destroyer, Mr. Aim Lab’s Nigtmare sekä Kitten Force FRVR.

Julkaisun jälkeen linkki peliin löytyy videosta käyttäjän nimierkin yläpuolelta, kuten esimerkiksi käytetyt filtteritkin.

Lähde: TechCrunch

 

Lisää luettavaa