Pelien pilotit osaksi seuraavaa konsolisukupolvea? / Uutiset / pelaaja.fi

Pelien pilotit osaksi seuraavaa konsolisukupolvea?

12.03.2013 // Kirjoittanut: Aleksi Kauhanen
5

Uuden konsolisukupolven lähestyessä pelinkehittäjät kohtaavat suuremmat kehityskulut, jonka pelätään kasvattavan konkurssin riskiä pelistudioille. Metal Gear -sarjasta tunnettu pelinkehittäjä Hideo Kojima näkisi yhdeksi ratkaisuksi pelien pilotti-, eli testiversiot.

- Kasvavat kehityskulut voitaisiin kiertää pelien pilottiversioilla. Latauspalveluiden kautta jaettavilla testiversioilla huomattaisiin kuluttajien mielenkiinto ennen täysipäiväisen kehityksen aloitusta. Jos tuote kiinnostaa yleisöä, kehitystyötä voitaisiin jatkaa turvallisin mielin. Pilotin tekemisen ei pitäisi viedä yhtä vuotta enempää, Kojima kommentoi.

Hän uskoo pelaajien palautteen olevan myös tärkeä osa tämänkaltaista pelinkehitystä.

- Kehitysprosessista saadaan rakentavampi huomioimalla pelaajien palaute jo pilottivaiheessa. Tällöin pelaajien ja tekijöiden välille muodostuu ideoiden pallottelua, Kojima kertoi.

Tällä hetkellä Kojima ahkeroi Metal Gear Solid: Ground Zeroes -pelin parissa.

Lähde: Edge

 

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Teräskäsine kuva
Teräskäsine

Ei huono idea. Tosin monet pelit saattavat olla pilottivaiheessa sellaisia raakileita, ettei lopullinen tuote vastaa sitä kuvaa, mitä pilotissa esiteltiin.

Luulin ensin uutisen perusteella, että vain uuden konsolin ilmestyessä kannattaa yrittää aloittaa uutta pelisarjaa. :P

Käyttäjän -raffision- kuva
-raffision-

Ööööö....Arma on tehnyt jo tätä, tälläkin hetkellä steamissä on jo Arma III Alpha versio ja jos sen ostaa tulee myöhemmin beta sekä lopullinen versio..

Käyttäjän Bleemak kuva
Bleemak
Lainaus käyttäjältä -raffision-

Ööööö....Arma on tehnyt jo tätä, tälläkin hetkellä steamissä on jo Arma III Alpha versio ja jos sen ostaa tulee myöhemmin beta sekä lopullinen versio..

Totta, mutta muut yhtiöt eivät ole vielä tehneet (ei ainakaan tule mieleen), että hän uskoo suurimman osan tekevän jatkossa näin.

Pidän ideasta, tosin toivotaan, etteivät pelin tekijät sitten rupea muokkaamaan viime vaiheessa jotakin, mikä sitten huonontaa peliä.

Käyttäjän Izmou kuva
Izmou

Double Fine on tehnyt tämän tapaista myös monia vuosia, tosin talon sisällä. Viime vuoden lopulla studio järjesti taas joka vuotisen Amnesia Fortnight -pelinkehitystapahtuman, jossa halukkaat doublefineläiset saivat pitchata omat ideansa videoesittelyn muodossa ja joista fanit valitsivat yli 20 ideasta 5 parasta, joista toteutettiin prototyypit talon sisällä ryhmissä kahden viikon aikana. Parhaista saattaa tulevaisuudessa tulla vielä kokonaiset pelit.

Kaikki tämä kuvattiin 5 tuntiseksi dokumentiksi, jonka voi hommata osoitteesta http://www.doublefine.com/fortnight/ 10 dollarin hintaan (digitaalisena), prototyyppipelien ja soundtrackin kera. Voin suositella varauksetta. Aivan loistavaa settiä pilkka hintaan, varsinkin jos pelinkehitys kiinnostaa yhtään.

Käyttäjän Deadreaver kuva
Deadreaver

Steamin Greenlight, anyone?

Nostoja