Pelien pilotit osaksi seuraavaa konsolisukupolvea?

Legendaarisen Metal Gear -sarjan luoja uskoo pilotteihin tulevalla konsolisukupolvella.

12.3.2013 14:26

Uuden konsolisukupolven lähestyessä pelinkehittäjät kohtaavat suuremmat kehityskulut, jonka pelätään kasvattavan konkurssin riskiä pelistudioille. Metal Gear -sarjasta tunnettu pelinkehittäjä Hideo Kojima näkisi yhdeksi ratkaisuksi pelien pilotti-, eli testiversiot.

– Kasvavat kehityskulut voitaisiin kiertää pelien pilottiversioilla. Latauspalveluiden kautta jaettavilla testiversioilla huomattaisiin kuluttajien mielenkiinto ennen täysipäiväisen kehityksen aloitusta. Jos tuote kiinnostaa yleisöä, kehitystyötä voitaisiin jatkaa turvallisin mielin. Pilotin tekemisen ei pitäisi viedä yhtä vuotta enempää, Kojima kommentoi.

Hän uskoo pelaajien palautteen olevan myös tärkeä osa tämänkaltaista pelinkehitystä.

– Kehitysprosessista saadaan rakentavampi huomioimalla pelaajien palaute jo pilottivaiheessa. Tällöin pelaajien ja tekijöiden välille muodostuu ideoiden pallottelua, Kojima kertoi.

Tällä hetkellä Kojima ahkeroi Metal Gear Solid: Ground Zeroes -pelin parissa.

Lähde: Edge

 

Lisää luettavaa