Peliohjaimet ovat liian vaikeita / Uutiset / pelaaja.fi

Peliohjaimet ovat liian vaikeita

27.02.2008 // Kirjoittanut: Eemeli Rekunen
63

Nykyinen konsolin peliohjain on monien mielestä aivan liian monimutkainen ja hankala normaalin ihmisen hallittavaksi. Kahdeksan nappia, ristiohjain ja kaksi analogitattia sisältävät paljon opeteltavaa. Hankalammaksi asian tekee se, että osassa peleistä napeille on useita eri käyttötarkoituksia. Pahimmillaan nappuloiden käyttötarkoitus muuttuu sitä mukaan kun pelitilanteet muuttuvat. Autossa A-nappi voi olla kaasu, mutta jalankulkiessa sillä hypätään.

Fable 2:ta parhaillaan työstävä Peter Molyneux kertoo hänen unelmoivan siitä, että peliä pelaamattomatkin voivat päästä peliin heti sisään ilman että heidän täytyy opiskella ohjaimen käyttöä tuntikausia.

Sonylta juuri lähtenyt Phil Harrison taas tokaisee: "kun ojennat peliohjaimen jollekin, joka ei sitä osaa käyttää, on melkein kuin ojentaisit hänelle käsikranaatin ilman sokkaa."

"Näin pari viikkoa takaperin kun kaksivuotias pelasi iPhonella. Hän oli oppinut sen käyttöä jo ja sen ikäinen kuvittelee kaiken teknologian toimivan samoin. Niinpä tämä kaksivuotias yrittää vaihtaa television kanavaa painamalla sen ruutua, sillä näin iPhonekin toimii", Harrison kiteyttää ja jatkaa: "2-vuotias on oikeassa ja kaikki me muut väärässä. Apple ansaitsisi aploodit innovaatioistaan".

Lähde: Games Industry & Kotaku

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

No eiköhän tulevaisuudessa pelaaminen helpotu entisestään melko merkittävästi. 10 vuoden kuluttua tuskin pelataan enää perinteisillä padeilla.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Lopetan kyllä konsolipelaamisen siihen paikkaan kun tulee perinteiseen konsoliin tulee kosketusnäyttö. Normaali padi sen olla pitää.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Lopetan kyllä konsolipelaamisen siihen paikkaan kun tulee perinteiseen konsoliin tulee kosketusnäyttö. Normaali padi sen olla pitää."

No, aika valmistella sitten, koska sekä Sony että Microsoft hankkivat viime vuonna patentin liiketunnistusta käyttäviin ohjaimiin. Sony täytti myös patentin kaksiosaiseen ohjaimeen.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

PS3:ssa on jo liikkeentunnistus

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Kiviäkin kiinnostaa...

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"PS3:ssa on jo liikkeentunnistus"

Vau, siistiä.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

En oikein tajunnut tuota

”kun ojennat peliohjaimen jollekin, joka ei sitä osaa käyttää, on melkein kuin ojentaisit hänelle käsikranaatin ilman sokkaa.”

Eli PS3 ohjain on kuin käsikranaatti sokan kanssa kun osaat pelata sillä?

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

”PS3:ssa on jo liikkeentunnistus”

Autoissa on jo pyörät.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Eli PS3 ohjain on kuin käsikranaatti sokan kanssa kun osaat pelata sillä?"

:roll:

Voi helvetti! x_x

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

VOI *%#/ ottakoon ohjaimen käteen ja kokeilkoon.
Jos ei osaa niin ei voi mitään.