Pitkäikäinen suomalaisstudio Housemarque hyppää Unreal-teknologian kelkkaan

Suomalainen Housemarque kehittää vastaisuudessa ensisijaisesti Unreal 4 -pelejä ja siirtyy näin eteenpäin oman sisäisen teknologiansa kehityksestä.

24.2.2018 00:31

Resogun– ja Super Stardust -kehittäjä Housemarque on siirtymässä eteenpäin oman sisäisen pelimoottoriteknologiansa kehittämisestä. Tulevia projekteja silmällä pitäen helsinkiläisstudio on ilmoittanut, että se on omistautunut käyttämään seuraavaksi Epic Gamesin hallinnoimaa Unreal Engine 4 -pelimoottoria.

Housemarquen toimitusjohtaja Ilari Kuittisen mukaan päätökseen johti esimerkiksi Unreal 4:n mahdollistama nopea prototyyppien teko, muokattavuus kuin siitä valmiiksi löytyvä tukitausta ja tekniset valmiudet. Jo ennalta Housemarque on ehtinyt kerryttämään kokemusta Unreal 4:n käytöstä loppukesästä PlayStation 4:lle  julkaistulla MatteFallilla.

Housemarque ilmoitti aiemmin syksyllä etsivänsä uutta suuntaa peleilleen kolikkopelien inspiroimien arcade-toimintapelien sijaan. Erityisesti studiota tuntuu kiinnostavan yhteisökeskeiset pelikokemukset, jotka painottavat hyvää pelattavuutta.

Studio on luvannut julkistaa seuraavan pelinsä ”piakkoin”.

Lähde: Housemarque

Lisää luettavaa