Sony on valottanut hippusen verran enemmän PlayStation 5:n jäähdytysratkaisun ja näin erityisesti sen sisäisen tuulettimen toimintaa.
Haastattelussa japanilaisen 4Gamer-sivuston kanssa Sony Interactive Entertainmentin mekaanisen suunnittelun johtaja Yasuhiro Ootori on tuonut esille, kuinka Sony pystyy vielä tulevaisuudessa optimoimaan PlayStation 5:n tuuletustoimintaa netissä jaettavin päivityksin. Tämä onnistuu datalla, jota Sony pystyy keräämään siitä, kuinka konsolin Accelerated Processing Unit -piiri käyttäytyy yksittäisten pelien kanssa. Hienosäätäminen onnistuu tarvittaessa siis melko tapauskohtaisesti ja sen hyötyjä on mahdollista seurata APU:n ja emolevyn omien lämpösensoreiden avulla.
Ootori on sama henkilö, joka esitteli parisen viikkoa sitten videomuodossa PlayStation 5:n sisuskaluja. Video oli ensimmäinen kerta, kun PS5:n halkaisijaltaan 120 millimetrin tuuletin tuotiin julkisesti näytille.
4Gamerin haastattelussa Ootori on lisäksi valottanut menetelmiä, joilla Sony on tähän asti tutkinut PlayStation 5:n lämmönkulkua. Yhtenä toimenpiteenä tekijät rakensivat konsolista läpinäkyvä mallin, jossa sitten seurattiin hiilihappojään liikettä ja eri osien kuumentumista.
Laajemman käännöksen haastattelusta voi kurkistaa ResetEra-käyttäjä orzkaren hiljattaisesti kirjoituksesta.