PlayStation-huhujen loputtomuus ja Sleeping Dogs -kehittäjän paluu – tässä viikon suurimmat uutiset

Uutisia, kommentteja ja Suomi-Zeldaa viikolta 34.

28.8.2016 21:23

Menneellä viikolla kuultiin jälleen PlayStation-huhuja ja nähtiin ihan virallisia pelijulkistuksiakin. PlayStation 4 näyttäisi saavan nimittäin uuden aiempaa kevyemmän mallin, kun samalla Sleeping Dogsista tunnettu United Front Gamesinkin on palannut parrasvaloihin uudella Smash + Grab -verkkonimikkeellään.

Näistä ja monista muista aiheista voi lueskella lisää oheisesta viikon suurimpia uutisia koostavasta listauksestamme.


Tomb Raider -sarja sai uuden ohjaajan Dead Space -konkarista

Vuodenvaihteen tienoilla Tomb Raider -kehittäjä Crystal Dynamicsin jättänyt peliohjaaja Brian Horton näyttää saaneen korvaajan. Viimeisimpien joukossa studioon on liittynyt nyt pelialalla noin 20 vuotta vaikuttanut Ian Milham, jonka on määrä toimia juurikin ohjaajan hommissa Tomb Raider -sarjan sisällä.

Lue koko uutinen

En tiedä mitä vaikutusvaltaa miehellä on, mutta tämä tuo silti mieleen ne ajat kun alkuperäisessä Tomb Raider sarjassa oikeasti vähän pelotti mennä tutkimaan paikkoja. Ei se pelko mitään kauhua ollut, mutta pelissä oli vähän sellaista tuntemattomuutta ja yksinäisyyttä. Riseä en ole vielä päässyt pelaamaan, joten sen jännittävyydestä en tiedä, mutta tuo Remake TR oli raakuudestaan huolimatta aika laimea. Pieni notkahdus kauhun suuntaan tässä sarjassa ei olisi mielestäni pahitteeksi, haudanryöstöstä kun kumminkin on kyse. -Zhinarkos


Mortal Kombat kasvanee XL-kokoon vielä pc:llä – ota maistiainen nyt ilmaiseksi

Mortal Kombat X:n kaiken kattava myyntiversio Mortal Kombat XL näyttäisi sittenkin saapuvan vielä muodossa jos toisessa pc:lle. Warner Bros. ja NetherRealm Studios aloittivat kuluvalla viikolla pc:llä Mortal Kombat XL:n verkko-ominaisuuksien beetatestauksen, johon kuka tahansa voi käydä osallistumassa Mortal Kombat X:n Steam-sivujen kautta.

Lue koko uutinen

Ihan ilo oli kokeilla MKX:n sysipaskan PC version jälkeen, on tuossa ihan selkeitä parannuksia niin optimoinnin kuin nettikoodinkin saralta. Terv. pelasin reilu 20 nettimatsia viimeyönä enkä löytänyt yhdestäkään lagia. Tämä jo itsessään melko ennenkuulumatonta NetherRealmin peliltä joissa nettikoodi yleensä köhii ja paukkuu kuin ’70-luvun Datsun. -Oskulock


Sony hioi PlayStationeiden tietoturvaa – käyttäjätilien kaksivaiheinen varmistus vihdoin käytettävissä

Käyttäjätilien kaksivaiheinen varmentaminen on saapunut vihdoin PlayStation-konsoleille. Uusi vapaaehtoinen tietoturvatoiminto on mahdollista kytkeä päällä PlayStation-käyttäjätilinsä asetuksista sieltä löytyvästä Turvallisuus-valikosta.

Lue koko uutinen

Tykkäisin kyllä jos antaisivat vaihtoehtona käyttää googlen authentikaattoria, mutta on tämäkin askel eteenpäin. Kuitenkin konsoleilla voi olla aika paljon rahanarvoista tavaraa linkitettynä tiliin. -Marioysikax

En tiiä johtuuko tästä vai aiemmasta päivityksestä vai mistä muusta, mutta pleikkani ei tunnista olevansa ensisijainen. Mutta se on. Enkä sitä siis saa asiaa tajuamaan vaan väittää että jokin muu olisi. Ratkaisua ongelmaan ei ole muuta kuin tukeen yhteenotto. Ei muuten, mutta en offlinena voi pelata ladattuja pelejä. :/ -kurrinen123


Tuhoisat tulvat viivästyttävät moottoripyöräsekoilu Road Redemptionia

Toiminnallisen Road Redemption -moottoripyöräpelin virallista julkaisua on jouduttu siirtämään. Lykkäyksen takana ei ole tällä kertaa myöskään vain kehittäjien halu viimeistellä luomustaan odotettua pidempään, vaan suurempi syypää ovat olleet Louisianassa tuhoa aiheuttaneet tulvat.

Lue koko uutinen

Ei paljon ajella noilla teillä. -lindario

Kysymys kuuluukin tuleeko peli olemaan mistään kotoisin ja kaappaako alkuperäisten 16- ja 32-bittisten Road Rash pelien tunnelmaa edes jotenkin. Näitä tämän tyyppisiä pelejä on kaivattu jatkuvan ammuskelupelien joissa on stealth elementtejä tulvalta (no pun intended). -snaketus


Kehittäjät lupaavat Titanfall 2 -korjauksia pelaajien palautteen perusteella

Titanfall 2 -kehittäjä Respawn Entertainment kertoo kuunnelleensa testiin osallistuneiden pelaajien huolia. Studio kertoo korjanneensa Titanfall 2:ta vaivaavia ongelmia viime viikonloppuna pyörineestä teknisestä testistä saadun palautteen perusteella.

Lue koko uutinen

Voittoon vaadittavaa pistemäärää saisivat kyllä nostaa, monesti pelit oli vain 5 minuuttisia kun tuo amppaaminen nopeuttaa liikaa pisteiden saantia, muuten se on kyllä hyvä twisti hardpointtiin ettei peli ole vain yhtä poukkoilua lipulta toiselle. -gurgi

Mulle henk.koht. 3-4 pelaajatappoa per matsi on jo hyvä suoritus. Komppaan edellisiä, juuri se ”surkimuksetkin voi kokea pärjäävänsä” teki alkuperäisestä Titanfallista niin hauskan. Hyvä että tuunaavat. -Rainbow_Dazed


Battlefield 1:n oma kausikortti vahvistui – tulossa 16 lisäkartaa ja vähän muutakin

DICE ja Electronic Arts ovat vahvistaneet Battlefield 1:lle oman Premium-kausikorttinsa. Samalla näin ollen peliä koskevat lisäsisältösuunnitelmat ovat myös kirkastuneet ensimmäisillä yksityiskohdilla, kuten karttamäärillä ja armeijatiedoilla.

Lue koko uutinen

Itsellä Bäfä 4:ä tullut pelattua noin 400 tuntia, joten se reilu 100€ (peli + premium) mitä siihen pelin julkaisun aikoihin laitoin on antanut ainakin henkilökohtaisesti varsin hyvin rahoille vastinetta. -Izmou

Kyllähän hyvistä kartoista voisi jotain jopa maksaa, mutta ongelmaksi muodostuu se että pelaajat jakautuvat eri karttapakettien välille ja lopulta pelaajia löytyy ainoastaan noista emopelin kartoista. -Wookie


NHL 17:n parhaat pelaajat listattiin – Suomen maalivahdit loistavat jälleen

EA sports on jälleen tapojensa mukaan listannut seuraavan NHL-pelinsä parhaimpia virtuaalipelaajia.

Tänä vuonna NHL 17:n osalta oman listansa ovat saaneet niin hyökkääjät, puolustajat kuin maalivahditkin, minkä lisäksi kaikista pelaajista on tehty myös yleinen 50 parhaan pelaajan lista. Samaan syssyyn lähestyvän maailmacupin kunniaksi EA on tehnyt myös selväksi, millaisena se näkee turnauksen kaikki kahdeksan eri joukkuetta.

Lue koko uutinen

FIFAssa on 4kpl 90+ ratingin omaavaa ja änärissä sitten 46… Käsittääkseni NFL-peleissä on sama juttu, eli pitää saada franchise megastaroille superhyper99overallinform-kortit jo parin ensimmäisen kuukauden aikana. Huumoria. -Blastyk


Tältä näytti hyllytetty GoldenEye 007 -uusioversio

Xbox 360:lle kehitteillä ollut GoldenEye 007 on putkahtanut vuosien jälkeen ilmoille videon muodossa.

Nintendo 64 -klassikon kehittäjä Rare työsti tiettävästi GoldenEye 007:stä vuonna 2007 Xbox Live Arcade -uusintajulkaisua. Kehitystyön kerrotaan keskeytyneen hieman ennen pelin julkaisua Nintendon kieltäydyttä myöntämästä lupaa uusintajulkaisulle, ja projektin uskottiin kadonneen iäksi.

Lue koko uutinen

Ysärin lopulla nähty karmea 3d grafiikka puistattaa noissa peleissä enemmän. Doomikin näyttää paremmalta. -Portable

Pahuksen Nintendo! Hyvittäkää jo syntinne antamalla lupa julkaista tämä uudelleen. -OsKu


Sleeping Dogs -kehittäjien seuraava peli paljastui – tässä on Smash + Grab

Smash + Grab on seuraava peli Sleeping Dogsin ja Modnation Racersin luoneelta United Front Gamesilta.

Uutukainen on verkkopelaamiseen nojaava moninpelikokemus, jossa kaksi ”jengiä” ottavat kerralla yhteen rähjäisillä kaduilla pyrkimyksenään ryöstää itselleen 50 000 dollarin edestä tavaraa. Rötöstely tapahtuu tietysti väkivaltaisissa merkeissä, miksi peli tarjoaa pelaajiensa käyttöön niin monenlaisia muokattavia aseita kuten myös erilaisilla erikoiskyvyillä höystettyjä pelattavia hahmoja. Päästäänpä omia hahmoja myös muokkailemaan verkko-otteluista kerätyllä kokemuksella.

Lue koko uutinen

Tulis nyt jatkoo Sleeping Dogsille. -Speedy

Ei minkäänlaista intoa tällaisia verkkorymistyksiä kohtaan vaikka onkin vähän uutta yritetty. No, peiliin on katsominen, ei muutenkaan tule kauheasti verkkopelejä pelattua niitä harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. -zappah


Zeldaa suomalaisittain tarjoillut Oceanhorn saa komeaa jatkoa

Vahvoja vaikutteita Nintendon Zelda-sarjalta ottanut suomalaispeli Oceanhorn on saamassa oman jatko-osansa. Alkuperäisen pelin luonut Cornfox & Brothers työstää parhaillaan Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realmia, jota se on hahmottelemassa kasaan viiden hengen kokoisen ydinkehitystiimin voimin.

Lue koko uutinen

Jo ensimmäinen osa tulee rajusti Zelda-pelisarjan iholle, no eipä kuvien mukaan tämä ainakaan kauemmas mene 🙂 Ensimmäinen oli kyllä ihan hyvä kevytZelda, joten kyllä tämäkin ostoon menee. -ExPReS


Onko tässä uusi ohuempi PS4-malli?

Uuden tehokkaamman PlayStation 4 -mallin lisäksi Sony vaikuttaa tuovan markkinoille seuraavaksi myös uutta aiempaa ohkaisempaa PlayStation 4:ää. Tästä on saatu vihiä jo esimerkiksi kuvien muodossa ja sen verran kiivaasti, että laitteen virallinen paljastuminen lienee hyvinkin lähellä tapahtumista. Mahdollista vihiä uudesta DualShock 4:stäkin on samalla saatu.

Lue koko uutinen

Tämän vuoden puolella sekä Slim-malli ja PS4 Neo tulevat kauppojen hyllyille? Kuulostaa järkevältä…Ylipäätänsä tuohan on jo nykymuodossaan aika slim. Niin onko tosiaan tarvetta tuolle? -Collector

Mekaaniset napit ovat mielestäni paremmat. Nelosen kanssa kaikki toiminut hyvin, mutta PS3:ssa nuo kosketusnäppäimet todella reistailivat toisinaan. Välillä yksi pölyrätillä pyyhkäisy (vain hieman kostea, ei mikään likomärkä) saattoi sekoittaa nappien toiminnan tuntikausiksi, eikä eject-nappula toisinaan tykkää toimia ensi yrittämällä. Myös tuo ”huhutun” PS4-slimin mattapinta hellii kyllä omaa silmää, koska kiiltävä muovi on yksinkertaisesti rumaa. -MastaKillah


Viikon aikana kerrottuja julkaisupäiviä

Lisää luettavaa