PlayStation-latauksia hidastetaan Euroopassa yleisen nettipääsyn varmistamiseksi – Microsoft ponnistelee kasvaneen verkkokysynnän kanssa

Kasvanut netin käyttö ei jää konsolivalmistajiltakaan huomaamatta.

24.3.2020 19:02

Koronapandemia on ajanut ihmisisiä pysyttelemään sisällä ja näin ollen viettämään aikaa aina vain enemmän internetissä sekä juurikin pelien parissa. Sekä Sony että Microsoft ovatkin molemmat kommentoineet näin alkuviikosta, miten kasvanut verkkotoiminta on vaikuttanut sen toimintaan.

Sony Interactive Entertainmentin toimitusjohtaja Jim Ryan kertoo, että se on tekemässä Euroopan puolella yhteistyötä paikallisten palveluntarjoajien varmistaakseen ihmisten pääsyn nettiin. Pelaajien elämässä tämä voi näkyä käytännössä aiempaa hippusen hitaampana tai viiveellä toimivina latauksina. Verkkopelaamisen ei pitäisi muutoksesta kuitenkaan kärsiä.

Aiemmin muun muassa myös Netflix ja YouTube on ilmoittanut, että se heikentää suoratoiston laatua vähentääkseen netin runsaasta käytöstä ilmenevää kuormitusta. Kyseiset toiminpiteet ovat perustuneet laajalti EU:n kehoituksiin.

Xbox-pomo Phil Spencer vuorostaan ilmoittaa, että Microsoft seuraa parhaillaan tarkasti, että sen omat palvelut pysyvät tarjolla suuren kysynnän alla. Yhdessä Nintendon kanssa sen verkkopalvelut ehtivätkin jo kyykätä maailmalla toviksi aiemmin viime viikolla.

– Ymmärrämme pelaamisen tämän hetkeän tärkeän roolin tuoda pelaajia yhteen ja tarjota iloa näin stressaavina eristymisen aikoina. Tiimimme työskentelevät ahkerasti varmistaakseen, että voimme olla pelaajiemme tukena. Näin ollen monitoroimme tarkasti suorituskykyä ja käyttösuuntauksia varmistaaksemme, että optimoimme palvelun asiakkaitamme varten maailmanlaajuisesti ja mukaudumme uuteen kasvuun ja kysyntään, Spencer toteaa.

Maailman nykytilanteen huomioiden Microsoft on ryhtynyt tarjoamaan samalla Minecraftin ilmaista opetussisältöä kaikkien kiinnostuneiden koettavaksi. Jakeluun voi tutustua tarkemmin Minecraftin kotisivuilla.

Lähde: PLayStation Blog, Xbox Wire

Lisää luettavaa