Lähes tasan kymmenen vuotta PlayStationin parissa työskennellyt pelipomo Shahid Ahmad on suuntaamassa kohti uusia haasteita. Kuluvalla viikolla mies on ilmoittanut omassa henkilökohtaisessa blogissaan aikeistaan palata juurilleen ja kehittää jälleen omia pelejään, mitä hän ei olekaan tehnyt päätoimenaan nyt noin 25 vuoteen.

PlayStationilla ollessaan Ahmad ehti tulla tutuksi varsinkin miehenä, joka auttoi puskemaan indiepelejä Sonyn alustoille laajamittaisessa muodossa aina Thomas Was Alonen ja No Man’s Skyn kaltaisia nimikkeitä myöten. Lähtönsä alla Ahmad vakuutteleekin nyt, ettei hänen johtamansa Strategic Content -niminen yksikkö ole muuttamassa toimintatapojaan tulevaisuudessa, vaan sen on tarkoitus jatkossakin etsiä kiivaasti uusia nimikkeitä PlayStation-pelaajien iloksi.

– Tämän yhtiön jättäminen on ollut urani vaikein päätös, koska pääsin työskentelemään alan omistautuneimpien, ystävällisimpien ja inspiroivimpien ihmisten kanssa, Ahmad kirjoittaa blogissaan.

Aikaisemmin pelinkehitysurallaan Ahmad on ollut vastuussa esimerkiksi 80-luvulla syntynsä saaneen Chimera-nimisen tietokonepelin työstöstä.

Lähde: Shahid AhmadGamasutra

Lisää luettavaa