Kehittäjä RocketWerkz muokkaa liian vaikeaksi koetun Icarus-selviytymispelin pysyvän kuoleman sääntöä vähän helpommaksi.

Icarus-studio on kertonut muuttavansa tapaa, jolla pelaajat menettävät hahmonsa ikuisesti pysyvän kuoleman takia. Kehittäjä aikoo lisätä Icarukseen niin sanotun vakuutuksen valituille tehtäville. Tämän ansiosta pelaajat eivät menetä hahmoaan kokonaan, vaikka eivät pääsisikään ajoissa takaisin pelastusalukseen. Planeetalle kuolemaan jäämisen sijasta pelihahmo palautetaan takaisin avaruusasemalle.

Icarus sai laajaa kritiikkiä korkeasta vaikeustasostaan heti joulukuisen julkaisunsa jälkeen. Pelaajat valittivat kuolevansa liikaa ja RocketWerkz joutui muun muassa herättämään ison joukon henkiin todeten, etteivät pelaajat olleet ymmärtäneet pysyvän kuoleman toimintapaa ehkä täysin oikein.

RocketWerkz kertoo pysyvän kuoleman helpottamisen olevan yksi monista viilauksista, joita selviytymispeliin tullaan tekemään. Sen sanotaan myös antavan kehittäjille mahdollisuuden testata joitain teorioita ja ideoita, joita työstetään parhaillaan kulissien takana.

Icarus on nyt saatavilla pc:lle Steamin kautta.

Lähde: Steam

Lisää luettavaa