Räiskintäklassikko Goldeneyen väkivalta sai Nintendo-legendan ehdottomaan peliin erilaista loppua / Uutiset / pelaaja.fi

Räiskintäklassikko Goldeneyen väkivalta sai Nintendo-legendan ehdottomaan peliin erilaista loppua

27.10.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
8

Nintendo 64:n räiskintäklassikko Goldeneye 007 olisi voinut sisältää varsin erikoisen lopun, mikäli Nintendo-suunnittelija Shigeru Miyamoto olisi saanut tahtonsa läpi.

Entinen Rare-kehittäjä Martin Hollis on paljastanut brittiläisen GameCity-tapahtuman yhteydessä, että Miyamoto olisi toivonut pelin loppuun kohtausta, jossa Bond voisi kätellä pelin aikana kohtaamiaan vihollisia sairaalassa. Hollisin mukaan Miyamoto teki ehdotuksen koettuaan, että pelin sisältämä runsas tappamisen määrä loi siihen kovin traagisen ilmapiirin.

Mielenkiintoista kyllä Rarella itselläänkin oltiin jo yhdessä vaiheessa pohdittu Goldeneyen väkivaltaisuutta. Alunperin pelin oli tarkoitus olla nimittäin astetta hurmerikkaampi kokonaisuus, kunnes yhtiössä tultiin toisiin ajatuksiin.

Kuten historia osoittaa, ei Rare lopulta päätynyt liittämään Miyamoton kohtausta mukaan peliin. Täysin huomiotta se ei kuitenkaan jättänyt saamaansa palautetta, sillä loppujen lopuksi Rare päätti luoda peliin elokuvamaiset lopputekstit, jotka selvästi samalla kuvastivat pelin hahmojen ja tapahtumien olleen fiktiivisiä. Näin se pystyi helposti välittämään viestin, ettei pelissä tapahtunut tappaminen ollut oikeaa.

Nintendo olikin lopulta ilmeisesti varsin tyytyväinen siihen, mitä Rare sai Goldeneyella aikaiseksi. Pelin valmistumisen jälkeen Nintendo ehdotti Hollisin mukaan Rarelle nimittäin mahdollisuutta työstää peliä myös Bond-elokuvan Huominen ei koskaan kuole pohjalta. Lyhyen harkinnan jälkeen Rare ilmoitti kuitenkin jättävänsä tilaisuuden väliin päätyen lopulta luomaan Goldeneyelle henkisen seuraajan Perfect Darkin muodossa.

Lähde: The Guardian

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Miyamoto olisi toivonut pelin loppuun kohtausta, jossa Bond voisi kätellä pelin aikana kohtaamiaan vihollisia sairaalassa.

ei hemmetti :)

Käyttäjän wlizer kuva
wlizer
Lainaus käyttäjältä frozen

Miyamoto olisi toivonut pelin loppuun kohtausta, jossa Bond voisi kätellä pelin aikana kohtaamiaan vihollisia sairaalassa.

ei hemmetti

Tuohon aikaan väkivalta ei ollu nii arkipäiväistä. Esim titaniciin lisättiin samanlainen loppu ettei olis nii traaginen.

Käyttäjän Teräskäsine kuva
Teräskäsine

Parempi että tekivät sen pitkän suutelolopun! :)

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

On ihmisellä päässä vikaa jos ei erota videopeliä todellisuudesta ihan omin avuin.

Käyttäjän tiger80 kuva
tiger80

http://www.mundogamers.com//new/app/webroot/uploaded/goldeneye-lol.jpg

Käyttäjän Yrmiö kuva
Yrmiö

Minusta tuo olisi ollut ihan hupaisa loppu. Esim Black Ops 2 loppu oli melko humoristinen vaikka peli oli yhtä hurmetta hurmeen perään. Ei näitä kannata niin vakavasti ottaa. ;)

Käyttäjän frozen kuva
frozen
Lainaus käyttäjältä wlizer

Lainaus käyttäjältä frozenMiyamoto olisi toivonut pelin loppuun kohtausta, jossa Bond voisi kätellä pelin aikana kohtaamiaan vihollisia sairaalassa.

ei hemmetti

Tuohon aikaan väkivalta ei ollu nii arkipäiväistä. Esim titaniciin lisättiin samanlainen loppu ettei olis nii traaginen.

oli paljon väkivaltaisempiakin peliä tullu ulos jo ennen tätä ja varsinkin kun tässä ei ole mitään ihmeellistä väkivaltaa edes

Käyttäjän SamTheFurious82 kuva
SamTheFurious82

Kyllähän hahmot pelissä kättelivät, tavallaan, siis split screeninä jos aseena oli pelkkä Bond lyönti x)