Pitkän tauon jälkeen uusi R-Type-räiskintäpeli on työn alla. Sarjan konkareista koostuva Granzella paljasti aprillipäivän tienoilla R-Type Final 2:n, jonka on sittemmin vahvistettu olevan kaikkea muuta kuin pelkkä pila.

Entistä intensiivisempää ja muokattavampaa toimintaa mainostava R-Type Final 2 lupaa käyttää ensimmäisenä sarjan osana hyödyksi standardiksi nykyään muodostunutta 16:9-kuvasuhdetta kenttäsuunnittelussaan. Vanhoja klassikkokenttiä on esimerkiksi tarkoitus tuoda takaisin uudella ilmeellä ja toiminnalla, mikä pätee myös tuttuihin aluksiin..

Haastetta Final 2:n olisi tarkoitus lähestyä automaation kautta. Hyviä pelaajia vastaan peli heittää enemmän haastetta ja tarjoaa samalla mahdollisuuksia aina vain kovempiin pisteisiin. Kokemattomammat lentohävittäjät vuorostaan voivat odottaa kepeämpää mutta pisteköyhempää vastarintaa. Vaikeustason säätömahdollisuus pitäisi olla kuitenkin myös olemassa.

Aivan välittömällä nopeudella tai edes varmuudella sivulta skrollaava avaruusräiske ei kuitenkaan palaa. Toukokuussa pelistä on tarkoitus käynnistää vasta joukkorahoituskampanja, joka luonnollisesti määrittää isosti pelin tulevaisuuden. Ainakin alustavasti R-Type Final 2:ta tähdätään PlayStation 4.lle.

Edelliset R-Type-aiheiset julkaisut ovat olleet sarjan ensimmäisiä osia kevyesti uusinut R-Type Dimensions sekä PSP:n taktikointipeli R-Type Tactics. Dimensions debytoi alkujaan Xbox 360:llä ja saatiin lopulta myös Switchille, PS4:lle ja pc:lle viime vuonna. Sarjan eräänlaiseksi päätökseksi aikoinaan kaavailtu R-Type Final tuotiin PlayStation 2:lle vuonna 2003.

Lähde: R-Type Final 2 (kotisivu)

Lisää luettavaa