Rayman Originsin menestyksellä kenties vaikutusta Beyond Good & Evilin jatko-osaan

Ubisoftin markkinointiosaston johtoportaassa toimiva Tony Key on nostanut mielenkiintoisen mainoskortin esiin kehoittamalla Beyond Good & Evilin faneja ostamaan pian kaupoissa nähtävä uusin Rayman.

11.12.2011 14:48

Rayman Originsin myynnit voivat vaikuttaa kauan kaivatun Beyond Good & Evilin jatko-osan toteutumiseen. Ubisoftin markkinointiosaston johtoportaassa toimiva Tony Key on nostanut mielenkiintoisen mainoskortin esiin kehottamalla kulttipelin faneja ostamaan pian kaupoissa nähtävävän uusimman Raymanin.

Jos teos nimittäin menestyy, on sen luoneella ja aikoinaan juuri myös Beyond Good & Evilin suunnitelleella Michel Ancelilla mahdollisuus osoittaa jälleen kyvykkyytensä ja saada yhtiössä näin enemmän vapauksia visioidensa toteuttamiseen. Tämä voisi muun muassa mahdollistaa juurikin Ancellin näkemyksiä vastaavan jatkon muutaman vuoden takaiselle klassikkoteokselle.

Beyond Good & Evil julkaistiin alkujaan vuonna 2003. Heikosta taloudellisesta menestyksestä huolimatta peli löysi innokkaan yleisön, joka vielä tänäkin päivänä hehkuttaa erityisesti sen käsikirjoitusta sekä mielenkiintoisia peli-ideoita. Klassikko sai uusiojulkaisun PlayStation Networkissa sekä Xbox Live Arcadessa tänä vuonna. Jatko-osa nousi suureksi puheenaiheeksi kolme vuotta sitten, kun siitä julkaistiin lyhyehkö traileri.

Rayman Origins nähdään Euroopan kaupoissa 25. marraskuuta. Pelin Xbox 360 -version Metacritic-keskiarvo on kirjoitushetkellä 89 ja PlayStation 3:n vastaava 87.

Lähde: CVG

Lisää luettavaa