Realm System -prototyyppi aikoo mullistaa peliohjauksen kertaheitolla / Uutiset / pelaaja.fi

Realm System -prototyyppi aikoo mullistaa peliohjauksen kertaheitolla

28.02.2015 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
4

Mainospuheiden mukaan pelien liikeohjauksen mullistava Realm System -lisälaite on rantautunut joukkorahoituspalvelu Kickstarteriin.

Itseään maailman ensimmäiseksi vastuspohjaiseksi ohjausjärjestelmäksi kutsuva Realm System toimii mittaamalla pelaajan liikkeiden voimaa vyötärölle kuminauhoilla kiinnitettyjen kahvojen avulla. Peli ja pelaaja ovat lisälaitteen kautta aivan uudenlaisessa vuorovaikutuksessa toistensa kanssa: pelaajan liike-energia vaikuttaa ruudulla tapahtuviin asioihin, ja kahvojen vastuksia säätelemällä laite itse muokkaa pelaajan fyysistä pelikokemusta.

Realm Systemin kotisivujen mukaan lisälaite aikoo uudistaa pelaajien käsityksen realismista täysin. Laite toimii yksiin Kinect-kameran ja Oculus Rift -virtuaalitodellisuuskypärän kanssa, ja jatkuva fyysinen palaute antaa käyttäjän kokea peliympäristön liikkeen, kuulon ja näön lisäksi myös tuntoaistinsa kautta.

Projektista vastuussa oleva REALM-yhtiö mainostaa laitettaan myös hurjan heilumisen positiivisilla terveysvaikutuksilla. Realm System kerää reaaliaikaisia tilastoja muun muassa pelatessa poltetusta kalorimäärästä ja käytetystä voimasta.

Tähän mennessä projekti on kerännyt Kickstarterin kautta vain murto-osan rahoitustavoitteestaan, mutta lisälaitteen voi jo ennakkotilata noin 180 eurolla. Kuuden sovelluksen lisäksi jokainen Realm Systemin ostanut pääsee käsiksi laitteen kehitystyökaluihin. Rahoitustoiveiden täytyttyä laitteet on määrä lähettää omistajilleen syyskuussa.

Lähde: The Realm System, Kickstarter

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän lindario kuva
lindario

2010-luku tullaan satavarmana muistamaan aikakautena, jolloin keinoja kokea pelit tutkittiin ja väännettiin urakalla (grafiikka, kosketusnäytöt, tatittomat ohjaimet, virtuaalitodellisuus, liiketunnistus jne.) ja pelien tarinasisällön perään itkettiin, mutta pelattavuus, pelimekaniikka ja pelien, ei ohjattavuuden tai visuaalisuuden, sisäinen evoluutio hylättiin indie-kehittäjien ja From Softwaren kaltaisten uniikkistudioiden harteille.

Suoraan sanottuna vituttaa, että peleistä on viime vuosina tullut kehittyvän, innovatiivisen elektronisen viihteen sijaan teknologiakehittäjien pygmalion-projekti, jossa itse peleillä ei ole mitään arvoa vaan energia satsataan kontrolli-gimmickeihin, joilla ei ole pirunkaan painoarvoa pelikokekuksen tosiasiallisen parantamisen kannalta, ainakaan tosipelaajille (katso esim. Valven viimeaikaiset projektit, Half-Life 3:a taas näy eikä kuulu).

Olen sanonut sen jo monet kerrat, mutta pädi on pädi ja samoin hiiri-näppis -yhdistelmä, enkä (Wiistä aikanaan jo viisastuneena) ole ikinä vaihtamassa niitä typeriin teoreettisiin hilavitkuttimiin.

Käyttäjän 2704 kuva
2704

Pädi on pädi millä ei tee mitään,hilavitkuttimet on parhaita peleissä.

Käyttäjän Tunna kuva
Tunna

Tuskin mullistaa

Käyttäjän AxsFin kuva
AxsFin

Kolmas naru nivusiin ja ostos TV:lle myyntiin.