Rockstarin perustaja Dan Houser on paljastanut uudessa haastattelussa Red Dead Redemption 2:n kestoksi noin 60 tuntia.

Haastattelussa Houser paljastaa pelin olleen jossain välissä 65 tuntia pitkä, mutta prosessin aikana tarinasta napsittiin noin viisi tuntia pois. Leikkauspöydälle jäivät muun muassa päähenkilö Arthur Morganin yksi rakkauskohteista sekä tehtävistä, jotka eivät vain toimineet.

– Ne eivät koskaan toimineet teknisesti tai eivät olleet tarpeeksi näppäriä tai tuntuivat vain tarpeettomilta. Poistimme tehtävän junasta, jossa pelaajan täytyi hoidella palkkametsästäjiä, sillä se oli ensi alkuun hauska ja sitten ei enää. Tässä vaiheessa prosessia joudumme aina tekemään kompromisseja. Jokainen menettää jotain rakastamaansa, Houser paljastaa.

Red Dead Redemption 2:n lopullinen käsikirjoitus päätarinalle oli Houserin mukaan 2 000 sivua, mutta jos mukaan olisi lisätty myös kaikki sivutehtävät ja ylimääräiset dialogit, olisi paperikasa yltänyt ”ainakin 2,5 metrin korkeuteen”. Leikellystä sisällöstä murehtiville tekemistä siis varmasti riittää myös nykyisessä versiossa.

Lopullisessa pelissä luvataankin olevan yli 300 000 animaatiota ja 500 000 lausetta dialogia.

Houser otti haastattelun lopulla myös kantaa potentiaaliseen Red Dead Redemption 3:een, joka ei kuitenkaan ole hänen mukaansa vielä suunnitteilla. Mutta jos RDR2 menestyy tarpeeksi hyvin ja tekijät löytävät lisää mielenkiintoista sanottavaa, ei jatko-osakuvioita ole ainakaan poissuljettu.

Pelin vaatima kiintolevytila Xbox Onella on paljastunut Microsoftin kauppasivuilta, joiden mukaan Red Dead Redemption 2:ta varten voi varata tilaa 89 gigan edestä. Viime kuussa paljastuneen PlayStation 4 -bundlen yhteydessä pelin PS4-version kiintolevyvaraukseksi mainittiin 105 gigaa.

Red Dead Redemption 2 julkaistaan PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 26. lokakuuta. Voit tutustua peliin laajemmin nyt kaupoissa olevassa lokakuun Pelaaja-lehdessä!

Lokakuun Pelaaja-lehti 193

Lähde: The Vulture, Microsoft

Lisää luettavaa