Resident Evil 3:n odotetusta uusioversiosta saatiin lisätietoja / Uutiset / pelaaja.fi

Resident Evil 3:n odotetusta uusioversiosta saatiin lisätietoja

10.01.2020 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
11
Resident Evil 3, Capcom, Resident Evil 3 Remake, RE, Resident Evil

PlayStation Magazine UK on saanut kahmittua uutta tietoa Capcomin tulevasta Resident Evil 3 Remakesta.

Studion tuottaja Peter Fabiano paljastaa lehdelle uusioversion hylkäävän kokonaan alkuperäisessä teoksessa olleen Mercenaries-tilan, joskin päätöksen taustalla on pelin kylkiäisenä tuleva uusi moninpelitila, Resident Evil Resistance.

Tämän lisäksi vahvistus saatiin sille, että emopeli päästää jälleen pelaamaan Jill Valentinen ohella Carlos Oliveiralla ja mahdollisesti jopa aiempaa isommassa roolissa. Ikoninen Nemesis saa pääkoppaansa puolestaan entistä paremman tekoälyn piinaamaan pelaajia Raccoon Cityn kaduilla. Tämän toiminta perustuu osin Resident Evil 2:n uusioversiossa jo nähtyyn Mr. X:ään.

Muutos nähdään myös vaihtoehtoisissa lopuissa, jotka ovat Fabianon mukaan saksittu uusioversiosta kokonaan. Näin samalla pelaamisen keskellä nähtävät kevyet valinnat ovat jääneet sivuun, jotta kokonaistarinasta saataisiin määritellympi tapaus.

Resident Evil 3 Remake julkaistaan pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 3. huhtikuuta.

Lähde: Reddit, Video Games Chronicle

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Portable kuva
Portable

Valintojen poistaminen tuntuu oudolta ratkaisulta, kun alkuperäisessä pelissä ne toi lisää läpipeluuarvoa. Mercenariesia ei tule ikävä, kun en ole muissakaan ressoissa siitä välittänyt.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Mercenaries ei ole kauheasti innostanut niissä osissa missä se on ollut mutta eipä äkkiseltään innosta moninpelikään vaikka se ei varsinaisesti huonoltakaan vaikuta. Mikäli kuitenkin täytyy valita, niin moninpelinkin otan mieluummin.

Valintojen poistaminen on outoa ja tuntuu vähän ikävältä mutta eipähän ole niiden takia väkisin tarvetta pelata useampaa kertaa.

Toivottavasti trophyt/achievementit eivät sisällä moninpeliosuutta tai se on omana listanaan erillisenä pelinä, jona sitä on vähän käsiteltykin - ainakin aiemmin.

Onhan ne trophyt oikeasti täysin turhia mutta ne on itselle jonkinlainen mittari siitä että peli on "pelattu". Erityisesti nykyään kun pelit saattavat kestää loputtomiin eikä tarinan pelaaminen vielä tarkoita että kaikki on nähty ja tehty, on nuo saavutukset edes jonkinlainen mittari, johon "vedota" kun siirtää pelin hyllylle (vaikka joskus sekään ei tarkoita että kaikki on tehty). Usein kyllä olen jättänyt "platinat" hankkimatta jos on jotain älytöntä kuten vaikkapa Gearseissa tai ihan liian monissa moninpeleissä (kuten vaikkapa RDR- ja GTA-online) mutta onhan se aina mukava jos saa nuokin kerättyä pelaamisen ohessa pienellä vaivalla.

Käyttäjän Andzerx kuva
Andzerx

Toivottavasti koko tarinassa olisi saman verran pituutta kuin edellisessä pelissä.

Hieman nihkeää jos moninpeli jäisi paikkaamaan lyhyempää yksinpeliä.

Käyttäjän TheHemmo69 kuva
TheHemmo69

En kyllä ämmyrrä tota valintaa, et valinnat jätettiin pois. Minusta se teki kolmosesta mielenkiintoisen, kun sai pelata useampaan kertaan ja tsiigata, miten ne valinnat loppujen lopuksi siihen vaikutti.

Vähän sama homma ton kakkosen uusioversion kanssa. Siinäkin jätettiin se vaihteluus poies, eli ei ole tarina tietenkään samanlainen, kuin alkuperäisessä, mutta alkuperäistä pelanneet ymmärtää, mitä haen tällä.

Toivottavasti sitten paikkaavat pidemmällä tarinalla.

Käyttäjän Brutal1ty kuva
Brutal1ty

Oliko niillä valinnoilla edes mitään väliä? Muistaakseni kaikki johti siihen että Jill ja Carlos pakenevat Barryn ohjaamalla helikopterilla Racoon Citysta ja sitten ydinase tuhoaa kaupungin. Eli jos mitään vaihtoehtoisia loppuja ei ollut, miksi niiden poisto on niin kamala asia? Nuo valinnat eivät edes radikaalisti muuttanut mitään, Nemesis saa kaasuhellan räjähdyksen ja on maassa minuutin, mutta silti jahtaa sinua seuraavassa kohdassa, tai voit juosta ja silti tulee sama juttu. Pelasin pelin Gamecubella useasti ja olen tehnyt kaikki valinnat, joten missä nämä myyttiset vaihtoehtoiset loput ovat?

Käyttäjän TheHemmo69 kuva
TheHemmo69
Lainaus Brutal1ty

Oliko niillä valinnoilla edes mitään väliä? Muistaakseni kaikki johti siihen että Jill ja Carlos pakenevat Barryn ohjaamalla helikopterilla Racoon Citysta ja sitten ydinase tuhoaa kaupungin. Eli jos mitään vaihtoehtoisia loppuja ei ollut, miksi niiden poisto on niin kamala asia? Nuo valinnat eivät edes radikaalisti muuttanut mitään, Nemesis saa kaasuhellan räjähdyksen ja on maassa minuutin, mutta silti jahtaa sinua seuraavassa kohdassa, tai voit juosta ja silti tulee sama juttu. Pelasin pelin Gamecubella useasti ja olen tehnyt kaikki valinnat, joten missä nämä myyttiset vaihtoehtoiset loput ovat?

Aha, tää sit julkaisi muokkauksen erillisenä kommenttina (ei oo puhelinversio vissii kovin optimoitu :D) :/ Eikä tätä saa edes poistettua ÄksDeeDeeDee

Käyttäjän TheHemmo69 kuva
TheHemmo69
Lainaus Brutal1ty

Oliko niillä valinnoilla edes mitään väliä? Muistaakseni kaikki johti siihen että Jill ja Carlos pakenevat Barryn ohjaamalla helikopterilla Racoon Citysta ja sitten ydinase tuhoaa kaupungin. Eli jos mitään vaihtoehtoisia loppuja ei ollut, miksi niiden poisto on niin kamala asia? Nuo valinnat eivät edes radikaalisti muuttanut mitään, Nemesis saa kaasuhellan räjähdyksen ja on maassa minuutin, mutta silti jahtaa sinua seuraavassa kohdassa, tai voit juosta ja silti tulee sama juttu. Pelasin pelin Gamecubella useasti ja olen tehnyt kaikki valinnat, joten missä nämä myyttiset vaihtoehtoiset loput ovat?

Eikai niitä silleen ollutkaa, toi vain vaihtelua pelailuun, miten halus edetä. Vaikka kaikki kyllä johti samaan lopputulokseen (että kyllä, oli "+-0" tilanne) ;)

Eronahan oli se, et joko Carlos lentää sen helilupterin vittuun sielt, tai sit Barry tulee hakemaan. En kyl vaa muista, miten nää sit "saatiin", et mitä siin piti tehdä.

EDIT: Nyt tarkistin. Oli muutamalla valinnalla tosiaan väliä, lainaan tän suoraan "Resident Evil Suomeksi" -sivustolta:

"Pelin aikana tekemistäsi valinnoista riippuu, minkä loppukuvan (ja lopun) saat. Yläpuolella olevan kuvan saat kuulemma sen "oikean" lopun jälkeen, itse en ole sitä koskaan saanut. Jos haluat että Barry tulee hakemaan sinut kopperilla, älä työnnä Nemskua sillalta vaan hyppää itse alas. Ja tapa kopperi-Nicholai..."

Käyttäjän kukkomestari kuva
kukkomestari

Loppuja oli siltä osin erilaisia mielestäni, että sankarin kyytiin noukkiva hahmo vaihtelee valintojen mukaan, ja pelin lopussa oli useampikin pätkä, jossa voi vaikuttaa "petturin" kohtaloon.

Mitä tulee taas vaihtoehtoisiin nemesiksen tyrmäyksiin, niin mielestäni tällä oli merkitystä, kun pelasi hard-vaikeustasolla? Nemesiksen päihittäessä tämä pudotteli pelaajalle varusteita, aseiden päivitysosia tms. Pitkä aika kun olen peliä pelannut, enkä malttanut tarkistaa netistä asiaa, niin oikaiskaa jos olen väärässä:
Taistelussa Nemesis kaatuu tarpeeksi lämää ottaessaan maahan, ja antaa pelaajalle tilaisuuden paeta turvallisesti paikalta (mm taistelumusiikki ei katkea tässä kohtaa), mikäli Nemesis virkoaa ja nousee ylös, ja vielä UUDESTAAN tyrmäät kaverin, niin kaatuu Nemesis "pysyvästi" (musiikki lakkaa), ja pudottaa sinulle jonkun varusteen. Eli väännöt Nemesiksen kanssa ovat siis kaksivaiheisia, eli jos peli tarjoaa tilaisuuden johdattaa Nemesis vaikkapa räjähdyksen keskelle, niin saat tästä "automaattisesti" jo yhden kaadon Nemesiksen suhteen, ja asepalkinnon tippumiseen riittää, kun annat Nemesiksen tulla tajuihinsa, ja tyrmäät tämän "uudestaan.

Kuulostipa kaikinpuolin sekavalta, enkä ole varma menikö edes noin? :D

@Thehemmo69
Juu itsekin jäin kaipaamaan RE2 remakesta sitä pelikampanjoiden välillä tapahtuvaa vuorovaikutusta. Toivotaan tosiaan pidempää tarinaa sitten RE3 kohdalla, jos sisältöä on muutoin karsittu.

Käyttäjän Kornholic kuva
Kornholic
Lainaus zappah

Onhan ne trophyt oikeasti täysin turhia mutta ne on itselle jonkinlainen mittari siitä että peli on "pelattu".

Ei tarvitse hävetä trophyistä tykkäämistä tai selitellä sitä. Tiedätkö, mitkä muutkin ovat täysin turhia? Pelit. Silti ihmiset nauttivat niistä. Nekin, jotka väittävät trophyjä turhiksi.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Mercenaries-tilan pois jättö nakertaa hieman, varsinkin ku se perustellaan tuolla Resistance-tilalla, jota en tule koskaan pelaamaan.

Nostoja