Resident Evil 7:n virtuaalitodellisuusominaisuudet ajallinen PlayStation VR -yksinoikeus / Uutiset / pelaaja.fi

Resident Evil 7:n virtuaalitodellisuusominaisuudet ajallinen PlayStation VR -yksinoikeus

3.10.2016 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
6

Resident Evil 7:n virtuaalitodellisuusominaisuudet ovat PlayStation-yksinoikeus 12 kuukauden ajan, pelistä pyörivä Facebook-mainos on antanut ymmärtää.

Sonyn ja Capcomin välisen yksinoikeusdiilin myötä Resident Evil 7 ei ole siis vielä tammikuussa saapuessaan pitämässä pc:llä sisällään virallista tukea esimerkiksi Oculus Riftille ja HTC Vivelle. Sopimuksen umpeutuessaankaan virallisen tuen saapumisesta ei ole toki myöskään varmuutta, mutta ainakin mahdollisuus moiselle on kuitenkin tuolloin olemassa.

Sony näyttää tehneen vastaavanlaisen diilin myös ainakin Batman: Arkham VR -virtuaalitodellisuuskokemuksen kanssa. Sen suhteen yksinoikeusdiili kestää tosin vain vuoden 2017 maaliskuun loppuun asti.

PlayStation VR -lasit saavat julkaisunsa niinkin pian kuin 13. lokakuuta. Resident Evil 7:ään käsiksi päästään niin PlayStation 4:llä, Xbox Onella kuin pc:lläkin 24. tammikuuta. PlayStation 4:llä pelin pitäisi olla pelattavissa alusta loppuun PlayStation VR:ää käyttäen.

Lähde: Sony PlayStation (Facebook)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

No just mitä paskaa. Onneks ei itse peli oikeastaan kiinnosta edes edellä mainitun vertaa ja jos kiinnostaa, niin ilman VR-hökötystä todennäköisesti pelaisin vaikka sellaisen omistankin.

Käyttäjän Shunichiro kuva
Shunichiro

Pelasin demon läpi kaverin pleikkarilla ja oli kyllä niin aneeminen, ankea, laimea ja graafisestikin todella keskinkertainen kikkare, että enpä usko VR:n tätä pelastavan, pikemminkin vain pahentavan pelin räikeää walking simulator -fiilistä. Pari ns. "säikytystä" demossa lähinnä haukotuttivat, en reagoinut niihin ollenkaan. Toisin oli kun pelasin P.T:tä. Kiljuin kuin kauhuelokuvan tyttönen ja vielä pahempaa meno oli PC:llä indonesialaisessa DreadOutissa. Suosittelen jälkimmäistä lämpimästi kaikille aasialaisen kauhun ystäville - ilman tarvetta VR-vermeille.

Käyttäjän Lenniluupää kuva
Lenniluupää

Ostan.

Käyttäjän Jarno33 kuva
Jarno33

Ostan.

Käyttäjän Megaman kuva
Megaman

mua tämä sarja jaksaisi ehkä vielä kiinnostaa nimenomaan VR:n ansiosta, mutta ennakoraporttien mukaan tämä peli aiheuttaa matkapahoinvointia todella herkästi. Capcomin messuosastolta oli jengi lähtenyt heittämään yrjöä pidätellen

Käyttäjän ajajehu kuva
ajajehu
Lainaus käyttäjältä Megaman

ennakoraporttien mukaan tämä peli aiheuttaa matkapahoinvointia todella herkästi. Capcomin messuosastolta oli jengi lähtenyt heittämään yrjöä pidätellen

https://www.engadget.com/2016/06/15/resident-evil-7-vr-sickness-ps-vr/

Jep, peli rikkoo kaikkia VR-pelisuunnittelun yleisiä ohjeistuksia, joita mm. Oculuksen Palmer Luckey on yrittänyt kehittäjille toitottaa vuosikausia. Jo ensimmäisiä demoja nähdessäni huolestuin. VR-pahoinvointia ei helposti sivuuteta, se on aika karsea fiilis.

RE7 tekee juuri ne pahimmat virheet, mitä muut pelinkehittäjät yrittävät VR:n kanssa välttää:
1) Sulava liikkuminen eteenpäin niin, että liike näytetään: CHECK
2) Sulava kameran kääntely gamepadin tatilla: CHECK
3) Nopeat liikkeet ja kyyristelyt napin painalluksella: CHECK
4) PS4 VR ei kykene tasaiseen 90 fps ruudunpäivitykseen, fps on 60 tai alle: CHECK

Kyllä purjo tällä lentää jo 10 minuutissa.

Nostoja