Rick and Morty -luojan studio hyllyttää VR-kehityksen toistaiseksi – ”VR ei ole kannattava isommille pelikokemuksille” / Uutiset / pelaaja.fi

Rick and Morty -luojan studio hyllyttää VR-kehityksen toistaiseksi – ”VR ei ole kannattava isommille pelikokemuksille”

27.07.2020 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
2
Trover Saves the Universe, Squanch Games, Tanya Watson

Neljä vuotta sitten perustettu VR-studio Squanch Games on ilmoittanut hyllyttävänsä VR-pelikehityksen toistaiseksi ja jatkavan perinteisten pelien parissa.

Trover Saves the Universesta tunnetun studion toimitusjohtaja Tanya Watson kertoi muutoksen taustalla olevan alan kannattamattomuus isompien peliprojektien suhteen. Hänen mukaansa tällaisten pelien kehitys on vain liian kallista, eikä VR-kanta ole vieläkään tarpeeksi suuri kannattelemaan tällaisia tuotoksia ilman ulkopuolisten sijoittajien apua.

Watson tosin myöntää, että joukkoon mahtuu aina poikkeuksia ja nostaa esille muun muassa Beat Saberin. VR-markkinoiden kasvaessa hän uskoo myös studioiden menestyksen kasvavan.

– Neljä vuotta sitten olisin sanonut [VR-markkinan olevan kannattava] kolmen tai viiden vuoden päässä tästä hetkestä. Olemme nyt siinä pisteessä, joten vastaan samalla lailla: kolmen tai viiden vuoden päässä tästä hetkestä, Watson toteaa.

Hänen mukaansa Oculus Questin suosio on ollut hyvä merkki kasvavasta kiinnostuksesta. Watson uskookin 10-20 miljoonan pelaajan kannan olevan riittävän kannattava myös isompien VR-pelien kehitykselle.

Lähde: GamesIndustry.biz

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Sundance Kid kuva
Sundance Kid

Jos Nintendo tuo joskus tulevaisuudessa markkinoille budjettiversion VR:stä (joka ei sisällä pahvia), niin saattaisin olla kiinnostunut.

Käyttäjän SenSSi kuva
SenSSi

Trover nyt oli aika kömpelö teos VRlle. Ei oikein hirveästi mitään vr elementtejä koko pelissä ja eipä tuokaan peli mikään pitkä ole. Nimenomaan isojen pelien puute on VR ongelma.suurinosa jotain tekniikkademoja,joita ollut jo Cv1 ja Vive ajoilta asti. Kylläpä vaan valve indexejä rupes porukka ostelee,kun half life alyx julkaistiin,

Quest on kyllä ollut paras keksintö ja tuote VRlle,maksaa sopivasti, eikä vaadi pctä. Grafiikatkin ihan ok ja voi vertailla aikalailla switchin pelien grafiikoihin. Itse pelannut indie pelejä/modeja questilla aika paljon mm. Doom, half life 1 ja quaket, mutta nyt, kun in-death ja fnaf tuli niin jäänyt kaikki muut pelit odottelemaan. Niin ja vielä kun parin tulevan quest pelin testaaja olen, niin ei aikaa ole ollut.

Nostoja