Neljä vuotta sitten perustettu VR-studio Squanch Games on ilmoittanut hyllyttävänsä VR-pelikehityksen toistaiseksi ja jatkavan perinteisten pelien parissa.

Trover Saves the Universesta tunnetun studion toimitusjohtaja Tanya Watson kertoi muutoksen taustalla olevan alan kannattamattomuus isompien peliprojektien suhteen. Hänen mukaansa tällaisten pelien kehitys on vain liian kallista, eikä VR-kanta ole vieläkään tarpeeksi suuri kannattelemaan tällaisia tuotoksia ilman ulkopuolisten sijoittajien apua.

Watson tosin myöntää, että joukkoon mahtuu aina poikkeuksia ja nostaa esille muun muassa Beat Saberin. VR-markkinoiden kasvaessa hän uskoo myös studioiden menestyksen kasvavan.

– Neljä vuotta sitten olisin sanonut [VR-markkinan olevan kannattava] kolmen tai viiden vuoden päässä tästä hetkestä. Olemme nyt siinä pisteessä, joten vastaan samalla lailla: kolmen tai viiden vuoden päässä tästä hetkestä, Watson toteaa.

Hänen mukaansa Oculus Questin suosio on ollut hyvä merkki kasvavasta kiinnostuksesta. Watson uskookin 10-20 miljoonan pelaajan kannan olevan riittävän kannattava myös isompien VR-pelien kehitykselle.

Lähde: GamesIndustry.biz

Lisää luettavaa